4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    rapplew

Sonos netwerk hotel Macbook

Wie kan me helpen. Sinds kort heb ik een studio (fotografie)op een zolderkamer van een hotel.

Mijn Macbook is gekoppeld op het wifi netwerk van het Hotel.

Nu dacht ik slim te zijn. Sonos gekocht, maar je raadt het al, kan niet gekoppeld worden.

Is er een manier waarop ik mijn van mijn Mac een wifi router achtig iet maak. Terwijl hij wel gekoppeld blijft op het wifi netwerk van het hotel?

Ik hoor graag.

Robert

Bijdrager
    Jos Opel

Volgens mij moet dat lukken met een Apple Airport Express. Wordt weliswaar niet meer gemaakt, maar moet nog wel ergens te koop zijn.

Inactief
    Anoniem

Als er een ethernet-aansluiting aanwezig is, dan kan je met bijna iedere WiFI zender een tweede WiFi netwerk uitzenden. Maaaaaar, als Multimedia in de Firewall van het Hotel wordt tegengehouden dan ziet het er somber uit…

Bijdrager
    iDEOwen

Als er ook een Ethernet aansluiting aanwezig is in de kamer, en je hebt beschikking tot ethernet op je MacBook, dan kan je dmv ‘internet sharing’ in de Sharing preference je verbinding van Ethernet, delen via WiFi. Je maakt dus een Accesspoint van je MacBook (dus zelf WiFi naam en wachtwoord configureren).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.