4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Dick de Roos

    Sonos herkent de NAS niet

    Hallo,

    Ik heb al een tijdje gedraaid met mijn muziek op een NAS (Synology 212), maar had problemen met een paar muziek-albums op de de iTunesmap.
    Ook na het indexeren van de iTunesbibliotheek, kreeg ik die albums niet herkend.
    Op een gegeven moment was ik aan het experimenteren met het indexeren (wat ik dus niet had moeten doen), want na het wissen van het pad naar de muziekmap en het opnieuw aanmaken daarvan, krijg ik nu de melding dat de NAS de “Computer “DiskStation” niet heeft gevonden”.
    Vreemd genoeg zie ik het DiskStation wel in de Finder en kan deze benaderen.
    Blijkbaar is het pad (was: “//DiskStation/music”) niet meer juist.
    Mijn vraag: Hoe los ik dit probleem op?
    Of: Hoe vind ik het juiste pad naar de muziekmap op de NAS?

    Dank voor het antwoord.

    Bijdrager
    Bodevinaat

    De Synology maakt automatisch mappen aan (video/music/photo) als je de betreffende applicaties ‘aanzet’.
    Als jij nu deze mappen wist is het pad naar deze mappen verbroken. Truc: zet musicstation uit. Haal de map ‘Music’ weg en zet Musicstation weer aan. Nu zal de Synology zelf weer een map ‘Music’ aanmaken… Muziek er weer in kopiëren en bingo…

    Bijdrager
    Dick de Roos

    @Bodevinaat: als ik de map Music weg doe / uitzet (Hoe?), is dan ook mijn muziekbibliotheek verdwenen?

    Bijdrager
    Dick de Roos

    Het werkt weer!
    Ik heb adviezen opgevolgd, maar kwam niet verder. Om moedeloos van te worden.
    Ik heb via de Finder de bestanden op een externe schijf gezet als backup.
    Tenslotte heb ik de Synology gereset (via de knop achteraan), waarna het DiskStation helemaal niet meer benaderbaar was.
    Na enig experimenteren heb ik nieuwe DSM via de Synoplogy-site gedownload naar de Mac en geïnstalleerd op de Synology.
    Na installatie van de DSM en aanmelden op de NAS deed alles het weer.
    De Sonos.app herkende het DiskStation en alle bestanden stonden er nog op.
    iTunes werkte ook goed.
    Hoera dus.
    Achteraf was het niet moeilijk; als je de stappen kent en weet waar de oplossingen te vinden zijn. Maar dat is met alles in het leven…..:smile:

    Dank voor jouw inspanningen en het meedenken.

    Dick

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.