3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Lukkiey

Sonos en bestandssysteem

Beste allemaal,

Wij hebben gisteren een Sonos Play:1 gekocht. Echt een fantastisch apparaat.
    Ook kunnen wij op onze router een harde schijf aansluiten, waarop we allemaal mp3’s kunnen zetten.
    Maar hoe kun je afspeellijsten maken? Want sommige nummers wil wel iedereen horen, maar sommige nummer ook weer niet.
    Ik zat zelf te denken aan 1 map met alle muziek? En dan voor iedereen een map met daaraan snelkoppelingen naar de nummers in de hoofdmap maken?
    * Is dit een goede manier?
    * Zijn er andere betere/fijnere manieren?
    * Moet het een NAS zijn of kan een harde schijf aan de router ook? Aanbevelingen?

En dan nog een vraag:
    We weten dat je niet rechtstreeks met AirPlay muziek af kunt spelen. Je moet dan met AirportExpress aan de slag en dan ook nog een Sonos Connect.
    * Is er iemand die dit op een andere manier is gelukt?

Groet,
    Luc

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik stuur Sonos aan met mijn iPad en een Sonos Controller. Het voordeel van de Sonos Controller (2e hands aanschaft voor een mooi prijsje) is dat deze altijd direct contact met het systeem heeft en dat hier fysieke knoppen op zitten voor het volume en mute.
    Met de Mac gaat dat bedienen trouwens ook. Sonos app kan je per device downloaden van de Sonos site. De bediening van de apparaten wijst zich vanzelf.
    Met alle apparaten (iPad is daarvoor ideaal vind ik) kan je afspeellijsten samenstellen. Dus favoriete nummers van CD’s b.v.
    Mijn muziekbibliotheek (iTunes) staat op een NAS.
    Je kunt ook de muziek draaien van een computer, maar die moet dan natuurlijk verbonden zijn met de Bridge en/of internet en aan staan.
    Waarschijnlijk is een HD aan de router verbonden ook mogelijk, maar dat heb ik nooit geprobeerd.
    Airplay heb ik niet gebruikt.
    De Sonos Connect is volgens mij bedoeld om de muziek (en radio) via een versterker + boxen, af te spelen.
    De Connect krijgt normaal gesproken ook het signaal van de Bridge.
    Kijk hier voor wat gebruiksinfo.
    Sonos heeft trouwens een NL-forum, waar je specifieke vragen kunt stellen.

Bijdrager
    sannepanne

En dan nog een vraag:
    We weten dat je niet rechtstreeks met AirPlay muziek af kunt spelen. Je moet dan met AirportExpress aan de slag en dan ook nog een Sonos Connect.
    * Is er iemand die dit op een andere manier is gelukt?

Goede beslissing om Sonos te kiezen. Vergeet die Airport Express en Airplay, heb je helemaal niet nodig. Met een Sonos-connect heb je voldoende in huis. Sluit het aan op je Audio en neem een premium abonnement op Spotify, en breidt langzaam (want het is wel duur) je Sonos uit. Leuk detail: met Spotify kan elke gebruiker (met dezelfde account) muziek beluisteren, ofwel als je 4 play:1-boxjes hebt in je huis, dan kan iedereen in z’n eigen kamer zijn eigen muziek beluisteren…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.