9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Saabs

Sonos, alternatief voor ED mini

Ik zoek een goed werkend systeem dat ik kan gebruiken samen met Sonos.
    Tot nu toe heb ik gewerkt met een ED mini van Lacie en daar mijn iTunes bibliotheek opgezet. Om een lang verhaal kort te maken, het is echt een ramp. Ik wil van jullie graag horen, hoe het wel 100 % foutloos kan. Is die iPod dock een optie? Eventueel zo een dock kopen en iPod daar zetten ? Of liever een andere schijf (netwerk of niet-netwerk of anders .. )

Alvast bedankt voor de suggesties.:smile:

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb ook zo’n LaCie Ethernet Disk Mini gehad, en deel je mening. Enkeltje zolder.

Ben daarna overgestapt op een Synology NAS. Kost even iets meer, maar kan ik van harte aanbevelen.

En schijnt ook goed samen te werken met Sonos systemen. (Ervaring met Sonos heb ik zelf niet. )

Bijdrager
    marvand

Ik heb zelf een setup met een synology nasserver en sonos. Bediening via sonosremote, iPhone of iPad

Werk super, geen enkel probleem sinds mijn aanschaf

Bijdrager
    Saabs

Oké, die Synology ga ik dan zeker eens bekijken.
    Nog andere tips ?

Bijdrager
    Saabs

Ik heb gelezen dat je je Time Capsule ook kunt gebruiken voor de Sonos, maar dan kan ik wel geen back ups meer maken van mijn Mac’s. Is daar een oplossing voor? Misschien Time Capsule partionieren ?

Bijdrager
    Pieterr

Op een NAS kun je allerlei extra software draaien (bv een Squeezobox server etc).
    Op de Time Capsule kan dat niet. Dat ding zit potdicht.

Bijdrager
    Saabs

Ik heb nu deze gekocht:

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    KarelWillem

Dat is net zo duur als een Apple TV.

En met AirPlay is de functionaliteit daarvan nog een stuk groter.

Dan zet ik liever in elke kamer een Apple TV.:lol:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.