16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    rico91

Sonos aansluiten op tv en platenspeler

Misschien dat iemand met sonos ervaring mijn vraag kan beantwoorden.

Ik heb een tv en een platenspeler.
    Nu wil ik graag 2 speakers van sonos komen (play:1).
    hoe kan ik mijn tv en platenspeler hierop aansluiten.
    (Allerbei tulp kabel aansluiting)

Ik las iets over een sonos connect, maar deze heeft maar 1 audio ingang..
    Wie o wie weet er een oplossing. Ik wil dit zonder externe versterker oplossen.

Bijdrager
    makasa

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb een Playbar en 2 play ones. Zeer tevreden.
    Probleem is hoe sluit je alles aan? Bij mij loopt alles via de TV. De Playbar is aangesloten op de TV. Optische verbinding. De rest via HDMI op de TV. Als het een analoge speler is zal dat een probleem worden. Een analoog naar cdmi converter kan een oplossing kunnen zijn.

Bijdrager
    defoortk

Dit kan alleen met een play 5 (heeft een 3.5mm ingang) of met een connect of connect:amp (deze hebben tulpstekker ingang). De connect moet je aan een bestaande versterker/home cinema hangen, de connect:amp is een versterker en daar kunnen rechtstreeks (willekeurige) speakers op aangesloten worden. De playbar heeft enkel een digitale optische ingang.

Elk van deze apparaten heeft slechts 1 ingang.

Dus om deze setup te realiseren is 2 play 1’s niet genoeg.

Bijdrager
    rico91

Ik zag wel dat er van die audio tulp switch bestaan. Dus van 1 tulp kabel naar 3.
    Maar weet niet of dit effect gaat hebben op mijn geluidskwaliteit.

Bijdrager
    defoortk

invloed op geluidskwaliteit zal wel meevallen denk ik. Blijft het feit dat je dit met play 1’s niet kan doen… wil je analoge input dan moet je een play 5 of een connect(amp) hebben.

Bijdrager
    rico91

Medewerker bij de Expert vertelde mij net dat het niet mogelijk is om een tv aan te sluiten op de sonos speakers play:1..
    De connect van sonos zot wel een audio ingang maar kennelijk ondersteunt sonos geen tv geluid? Dit kan alleen met een playbar..
    Beetje onzin vind ik zelf. Als ik 2 speakers en een connect koop ben ik 780 euro kwijt. Behoorlijk wat geld voor het afspelen van alleen muziek wat door de sonos app gestreamd word..

Bijdrager
    defoortk

Ligt eraan welke geluidsuitvoer er uit je tv komt : digitaal (dus via optische kabel) kan alleen via een playbar ; analoog (tulp of 3.5mm jack) kan alleen via play 5 of connect(amp) – desnoods met verloopstekkertje.
    In essentie is Sonos ook bedacht als een digitale streaming player. Als je meedere analoge bronnen hebt is Sonos naar mijn mening niet het beste systeem maar ben je misschien beter af bij een gewone versterker met losse speakers. Voor het streamen van audio kan je dan een (goedkopere) mediaplayer aan die versterker koppelen.

Bijdrager
    rico91

Bedankt voor je reacties.
    Ik luister ook veel muziek, dus in die zin is het wel ideaal.
    Ik kan het evt. proberen met een converter iets van optisch audio naar analoog (tulp).
    Weet niet wat voor gevolgen dit gaat hebben voor mij geluid..

Bijdrager
    fixar

Als ik je wensen zo hoor, en het feit dat je graag en veel naar muziek luistert, zou je misschien moeten heroverwegen of de Sonos Play1 voor jou de juiste oplossing is.

Tuurlijk, het zijn mooie, kleine, sexy luidsprekertjes die middels een vernuftig DSP een heel aardig geluid neerzetten, maar zodra je wat luider gaat spelen komen de beperkingen van de Play1’s wel aan het licht. Voor sommige mensen maakt dit overigens niets uit hoor, dus bepaal aub zelf of dit voor jou een issue kan zijn (Ga luisteren! met je eigen muziek en speel zowel zacht als luid muziek af)

Dát, gecombineerd met jouw wensen om zowel een TV als een Platenspeler (vaak nog een extra verloop nodig om het phono-signaal op de juiste sterkte te krijgen) aan te sluiten, zou voor MIJ een reden zijn om uit te kijken naar een andere oplossing.

—-andere vraag:——

Wat heb je NU staan? Qua Beeld en vooral geluid? En wat heeft je doen besluiten dit te vervangen door Play1’s ?
    Want als je persé zou willen beschikken over de Sonos functionaliteit kun je ook volstaan met een Connect aan je huidige systeem.

Laat maar horen, misschien hebben we nog wat tips

Bijdrager
    rico91

momenteel heb ik een versterker staan met 2 boxen. deze is aangesloten op mijn platenspeler. kwaliteit van de set is niet echt best. vrij oud ding ook.
    ik kreeg via via de mogelijkheid om sonos aan te schaffen met 50% korting. dit is natuurlijk zeer aantrekkelijk en ben mij gaan verdiepen in sonos.
    heb ook in de winkel het geluid gehoord en vind het echt prachtig geluid. de boxen hoeven van mij niet hard aan staan (woon straks in een flatgebouw, met kleine woonkamer).

zelf ben ik ook een design freak en vind het ontwerp van de sonos wel heel mooi. het werkt ook samen met airplay van apple icm een airplay express. al met al leek mij dit wel een goede keuze.
    ik wil niet allerlei apparaten hebben staan om geluid te creëren. ik dacht dat 2 speakers met een connect van sonos wel mooi simpel was en had eigenlijk gehoopt dat ik mijn tv op de connect aan kon sluiten. nu blijkt deze maar 1 audio ingang te hebben. niet ideaal dus.

net even contact gehad met sonos zelf. het is wel mogelijk om een tv aan te sluiten via de connect. maar ik moet wel rekening houden met vertraging in het beeld en geluid. omdat de connect het geluid signaal door moet sturen via wifi. dus als ik deze vertraging in kan stellen op de tv dan is het geen probleem.

Bijdrager
    scarracs

opgelet!

sonos ondersteunt enkel airplay indien een airport express wordt aangesloten op een Play 5 en niet op een Play 1 of 3!

Bijdrager
    rico91

Airport express kan je toch aansluiten oo de sonos connect?

Bijdrager
    fixar

Ja hoor, dat kan.

Bijdrager
    DikkeWim

Ben aan het overwegen om een Sonos systeem aan te schaffen en heb dezelfde wensen als Rico91.

De meest ideale oplossing voor Rico91 en mijnzelf zou zijn als zowel de AirportExpress, de TV, de CD speler (of wat dan ook) allemaal tegelijk aan de CONNECT (AMP) zou kunnen worden aangesloten.

Is er geen “meerweg-stekker-kastje”, eventueel met schakelaar zodat al deze apparaten via 1x plug in de CONNECT(AMP) aangesloten kunnen worden?

Weet iemand of dat te koop is?

Bijdrager
    fixar

Die oplossing is eenvoudig te vinden…. en heet versterker of receiver.

Sluit deze middels tape out aan op de Sonos Connect analog audio in en speel al je audio bronnen af over Sonos.

En sluit de audio out (analoog of digitaal) van de Sonos Connect aan op de Aux in van de versterker om je digitale muziek bestanden of streaming audio af te spelen op je versterker.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  fixar.

Bijdrager
    DikkeWim

fixar, het lukt me niet om op die manier de boel in order te krijgen. Er zit m.i. ook een lus in het systeem door de uitgang van de Sonos weer aan te sluiten op de Aux ingang van de versterker.

Inmiddels heb ik besloten om de hele versterker er tussenuit te halen en alles via de Connect AMP te doen.
    Dus, MacMini via de TV-input – naar de Connect AMP en de TV rechtstreeks in het slechts éne input gaatje van de AMP.
    Feitelijk heb ik altijd de TV aan als ik de MacMini gebruik dus het is geen groot probleem.

Het volume van het SONOS systeem kan ik met de afstandsbediening van de Ziggo tv-box hard en zacht zetten. Het volume van de MacMini helaas niet. Die moet dus op een ander manier (via de computer zelf, met het toetsenbord) hard/zacht gezet worden.

Toch bedankt voor de tip. Het heeft me verder geholpen in het vinden van een oplossing voor mijzelf!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.