6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Serge Nelissen

Sonos

Kan iemand me uitleggen wat de meerwaarde is van een Sonos music player? Met airplay en een Airport express aangesloten op je hifi-installatie kom je toch al een heel eind. Wat mis ik?

Bedankt,

Serge

Bijdrager
    piebas

Sonos is multi-room (ook verschillende muziek in verschillende ruimtes)en je kunt ook een losse player kopen waar je dus geen hifi-installatie nodig hebt.
    Mijn ervaring met airplay (al enige tijd geleden) waren niet altijd positief, veel haperen en stotteren bij het afspelen, met Sonos heb ik dat nooit. Verder kun je de Sonops als wekker gebruiken, m.b.v. de timer kun je muziek laten afspelen.
    Ben een groe fan van Sonos.

Bijdrager
    Dick de Roos
    Serge op 27 juni 2013

Kan iemand me uitleggen wat de meerwaarde is van een Sonos music player? Met airplay en een Airport express aangesloten op je hifi-installatie kom je toch al een heel eind. Wat mis ik?
    Serge

Geen idee eigenlijk.
    Ik gebruik Airplay niet. Misschien omdat ik nog maar 10.6.8 draai op mijn Mac.
    Ik heb al mijn muziek op een Synology NAS en speel dat af via iTunes (op de NAS).
    En de radio speelt via de Sonos-Bridge (internet).
    Ik weet niet hoe de radio via Airplay werkt. Zonder dat de Mac de hele dag aanstaat.

Een voordeel van de Sonos is ook dat ik alleen maar een 220V aansluiting hoef te hebben.
    Verder geen draden. Behalve naar de speakers vanaf de Connect:Amp.

Enfin, het werkt allemaal prima.

Bijdrager
    renato

Tsja,

misschien ook wel handig om het historisch perspectief aan te brengen.

Sonos was er al 10 jaar geleden! En diezelfde spullen doen het nu nog steeds. Airplay kwam daar achteraan;-)

Voordelen t.o.v. Airplay als protocol zullen klein zijn. Wat ik mooi vind aan Sonos is dat de perfecte ‘party-mode’ bestaat (weet niet hoe dat met Airplay is, alles perfect synchroon?), dat alle Sonos apparaten het neterk direct ook uitbreiden (onafhankelijk van WiFi netwerk).

Voordeel als systeem vind ik dat ik met Sonos spullen geen enkele computer aan hoef hebben te staan. En de plug-and-play is voorbeeldig.

Verder een kwestie van smaak en geld. En tsja, als je 10 jaar geleden aan Sonos bent begonnen wil je echt niet ‘terug’ naar iets anders, ook al komt het in de buurt. Sonos is, a la Apple, een sterk geintegreerd systeem. Met Airplay kun je ook dingen aan elkaar hangen zodat ze ongeveer lijken te doen wat een Sonos systeem doet, maar echt geintegreerd is het niet.

Tot zover deze commercial;-) (maar ja, dat was de vraag ook;-)

Groet,
    René

PS: de subwoofer die je met software koppelt aan een willekeurige andere speaker is een mooie nieuwigheid.

Bijdrager
    kogel

Briljant systeem, Niet afhankelijk van een mac. er ligt een usb disk bij mijn router (AE) en daar staat de muziek op. Plug & play, Werkt (bijna) altijd. Tot nu toe (7 jaar in bezit) een enkele keer per jaar herstarten.

Bijdrager
    Serge Nelissen

Allen erg bedankt voor uw input! ‘k Zal er eens goed over nadenken.

Serge

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.