9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    peko

sonos 120 problemen

Hallo,

Ik heb een sonos 120 gekocht en aangesloten op mijn airportexpress.
    Als ik het programma start en de knoppen tegelijk indruk op de sonos 120 verbind hij niet.

Nu heb ik de ethernetkabel rechtstreeks op mijn macbookpro gestopt en ziet hij de sonos 120 wel, maar
    nu ziet hij geen muziek bibliotheek en kan geen verbinding maken met internet zegt het programma…

Iemand een idee?

dit is wat ik heb aangesloten, modem, airportexpress, ethernet switsch, sonos, boseaccoustimas III

Moderator
    Koen van Tongeren

Ik neem aan dat je modem ook een ethernet-switch heeft? Heb je ‘m daar al op geprobeerd?

Bijdrager
    peko

@koen van Tongeren,

Ik heb op mijn modem geen switch, daarom heb ik een losse ethernetswitch er tussen.

m.v.g Peter Koopman

Moderator
    Koen van Tongeren

Ah, OK. En je hebt je Sonos op die losse switch aangesloten maar krijgt geen verbinding? Misschien eens proberen om je Mac direct aan te sluiten via dezelfde kabel (wel ff wifi uitzetten). Krijgt je dan wel verbinding?

Bijdrager
    TheBigZ

Zo te horen heb je alleen een modem (ipv een modem/router). Dan heeft het geen zin om een switch tussen je modem en je AirPort Express te gebruiken. Die zit dan namelijk aan de “verkeerde kant” (WAN zijde).

Bijdrager
    peko

thebigz klopt, maar ik maak directe verbinding tussen modem en airportexpress
    en lus ik de sonos door met de switch

Bijdrager
    peko

Koen heb ik ook al geprobeerd.. dan krijgt hij wel verbinding maar ziet geen muziekbibliotheek zoals itunes
    en zoekt naar een update.

Bijdrager
    peko

Bijdrager
    TheBigZ
    peko op 14 augustus 2011

maar ik maak directe verbinding tussen modem en airportexpress, en lus ik de sonos door met de switch

Hoe bedoel je “Ik lus de Sonos door met de switch”?
    Waar zit die switch dan?

Je kunt maar één ethernetkabel trekken tussen je modem en je AirPort Express, zonder switch.

Of heb je je AE draadloos verbonden met je “modem”?

Kortom, misschien kun je even duidelijk uitleggen hoe je netwerk er precies uitziet.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.