5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    banditbiker

Sonnet Tempo SATA traag icm BlackMagic DeckLink Extreme

Hallo

Allereerst hoop ik dat ik het juiste sub forum gekozen heb;)

Mijn probleem: Ik heb een Sonnet Tempo SATA kaart (gelijk aan de SeriTek 1S2) en een DeckLink Extreme in een PowerMac G5 Dual 1.8 met PCI-X sloten (de oude dus). Op de SATA kaart zitten 2 harddisks van Western Digital aangesloten, WD2500AAJS, met beide dezelfde firmware. Met DeckLink kaart geinstalleerd haal ik een schrijf snelheid van rond de 14 megabyte/seconde. Zonder DeckLink kaart rond de 70 megabyte/seconde. (dit getest met Black Magic Disk Speed Test). De kaart hoef ik niet fysiek uit de computer te halen, het deinstalleren van de drivers volstaat om dit resultaat te bereiken. Heb alle mogelijke combinaties qua PCI sloten al geprobeerd, haalt niets uit.

Ik heb de drivers vanaf versie 7.9.6 tot aan 7.2.1 geprobeerd. Toen ben ik gestopt (dat wordt vervelend op den duur….) Geen verbetering of verandering in resultaat.

Nu heb ik redelijk wat verstand van deze materie, maar dit volg ik ook even niet.

Wie kan me helpen?

Groeten
    Geert

Bijdrager
    johnkeates

Alleen de fabrikant kan je helpen…

Bijdrager
    banditbiker

Jah die heb ik al gemaild, en zegt dat ie er niks aan kan doen…

Bijdrager
    johnkeates

Dan zal je een van de twee niet moeten gebruiken of vervangen.

Toevoeging: Ik heb nog een SIIG kaart liggen, de SC-SATM12. Kan volgens de doos in PCI en PCI-X. Werkt vanaf Mac OS X 10.1, heb hem zelf in een G4 Digital Audio, G4 MDD en G5 (PCI, 2×2.0Ghz) gehad. Nu in een server zitten, maar die heeft ook gewoon onboard poorten. Dus als je wil, kan je die overkopen, als je het aan durft (want misschien helpt het niet).

Bijdrager
    banditbiker

Hoi

Wat zou je voor die kaart vragen?

groeten
    Geert

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.