23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    Esther

Soms roze scherm op monitor

Hoi! Ik heb een gek probleem.

Soms krijgt mijn philips monitor een roze scherm. Dit kan een paar seconden duren en dan is het weer weg. Het is dus geen roze gloed, maar helemaal roze.

Ik heb al een nieuwe monitor laten sturen, heb ook mijn belkin hdmi-usb c kabel vervangen. Het probleem blijft zich onregelmatig voordoen maar is vreselijk irritant. Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik weet het echt niet meer..

Bijdrager
    TheBigZ

Welk scherm heb je precies?

Heeft dat scherm ook een DisplayPort ingang?

Zo ja, gebruik dan een DisplayPort kabel ipv een HDMI kabel.

Bijdrager
    Esther

Ik denk het wel, wat zou het voor verschil maken? Daar moet ik dan ook weer een duur kabeltje voor kopen + verloopje van displayport naar usb-c. Is er geen andere oplossing? Is de hdmi het probleem?

Moderator
    Night

Kan, maar hoeft niet. Maar displayPort geeft wel de beste resolutie. Blijf je het probleem houden, dan heb je in ieder geval de poort en kabel uitgesloten als oorzaak en stuur je de kabel gewoon terug naar de leverancier.

Bijdrager
    Esther

okรฉ, goed idee. thanks, ik zal dat eens proberen

Bijdrager
    TheBigZ

Wat is het typenummer van je Philips monitor?

Bijdrager
    Esther

267e8v is het typenummer. 4k monitor.

Bijdrager
    Esther

Ja die kabel heb ik besteld vannochtend. Ff afwachten tot ie er is:)

Moderator
    Night

Zal wel dinsdag worden… ๐Ÿ˜‰

Bijdrager
    Shmoo

Ojee, het is ook nog een 4K display. Dus veel meer roze pixels dan wat je normaal zou verwachten. ๐Ÿฆ„

Bijdrager
    Esther

Haha, roze is prima, maar ik vind al die die andere kleuren toch ook de ruimte moeten krijgen ๐Ÿ™ƒ
    Ik denk idd dat dinsdag het kabeltje er is. Als je me niet meer hoort is het probleem waarschijnlijk opgelost:)

Bijdrager
    TheBigZ

Laat nog even weten of het kabeltje je probleem heeft opgelost!

En mocht het toch aan de monitor liggen, dan kun je nog besluiten om door te sparen voor dit exemplaar.:-)

https://www.apple.com/nl/shop/product/HMUA2ZM/A/lg-ultrafine-4k%E2%80%91display

Moderator
    Night

…niet meer hoor van je? We horen juist grรกรกg of je probleem met een andere kabel is opgelost! ๐Ÿ˜‰

Bijdrager
    Esther

Jaa, maar ik vergeet dat soort dingen ๐Ÿ˜‚๐Ÿคท๐Ÿผโ€โ™€๏ธ

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@esther,

Jaa, maar ik vergeet dat soort dingen

Maar je vergeet niet om hier hulp te zoeken, niet netjes dus….

Bijdrager
    Esther

Nounou, het is internet hoor, iedereen staat vrij om wel/niet te reageren ๐Ÿคท๐Ÿผโ€โ™€๏ธ als het op zo’n manier moet….

Bijdrager
    TheBigZ

@esther: Trek je niet teveel aan van Joop drieletter; dat is de Klepzeiker van dit forum.;-)

De rest helpt je graag!

Bijdrager
    Esther

Ik heb de kabel al binnen & net aangesloten.. Dus.. als ik het niet vergeet dan laat ik een dezer dagen nog horen of het probleem verholpen is!

Moderator
    Night

Toppie. Hopen dat je probleem hiermee is opgelost! ๐Ÿ‘

Bijdrager
    Lolsmurf

En …en… en?

Bijdrager
    Esther

De hele avond nog geen roze scherm of witte flitsen gezien. Het is hoopvol!:D

Moderator
    Night

En nu maar hopen dat dit inderdaad de blijvende oplossing is ๐Ÿ™‚

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.