7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    knippie

Soms geen geluid bij films op AppleTV

Sinds een maand of drie heb ik een appleTV maar bij sommige films of cabaret zit geen geluid, op iTunes doen die films en cabaret het wel met geluid. Ook als ik stream mis ik soms geluid. Let wel soms, dus niet altijd Waaraan kan dit liggen. De aansluiting is via hdmi. de tv is een loewe opta.

Bijdrager
    Pieterr

Waarschijnlijk is het audio geencodeerd in een formaat waarvoor je op je Mac wel een codec hebt geinstalleerd, en op je AppleTV niet. Om te achterhalen welke video- en audiocodecs gebruikt worden in een filmbestand kun je MediaInfo gebruiken.

Bijdrager
    bitsflew
    Pieterr op 16 november 2010

Waarschijnlijk is het audio geencodeerd in een formaat waarvoor je op je Mac wel een codec hebt geinstalleerd, en op je AppleTV niet. Om te achterhalen welke video- en audiocodecs gebruikt worden in een filmbestand kun je MediaInfo gebruiken.

Een andere mogelijkheid is dat de filmpjes alleen voorzien zijn van AC3 5.1 (Dolby Digital) geluid.
    In dat geval moet de TV het 5.1 geluid omzetten naar stereo en je raadt het al de meeste TV’s kunnen dat niet met als gevolg helemaal geen geluid.

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Loewe moet dat wel kunnen.

Bijdrager
    knippie

Nog even voor de duidelijkheid, het is soms deze film en dan weer de andere, daar bedoel ik mee dat een film die wel geluid geeft op de appletv , maar de volgende keer dat ik weer ga kijken niet! Alle dvd’s zet ik om met Handbrake
    In de cabaret dvd’s zit geen 5.1 Dus dat is het ook niet.
    Ik word er moedeloos van. Is er nog zicht op waneer de nieuwe apple TV naar Nederland komt?

Bijdrager
    Jazzamataz

Ik denk dat je voorlopig meer hebt aan het oude model. Heb je hem gejailbreakt?

Bijdrager
    bitsflew
    knip0020 op 16 november 2010

Nog even voor de duidelijkheid, het is soms deze film en dan weer de andere, daar bedoel ik mee dat een film die wel geluid geeft op de appletv , maar de volgende keer dat ik weer ga kijken niet! Alle dvd\’s zet ik om met Handbrake

In de cabaret dvd\’s zit geen 5.1 Dus dat is het ook niet.

Ik word er moedeloos van. Is er nog zicht op waneer de nieuwe apple TV naar Nederland komt?

Heb ik ook een keer gehad, oorzaak was de hdmi kabel.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.