7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Passiew

Sommige website's laden traag

Beste Leden,

Ik heb een Imac (3,4 GHz Intel Core i7) (12 GB 1333 MHz DDR3)

Heb een Airport Express en heb alle kanalen een keer aangezet en ook na elk kanaal een test gedaan met speedtest! Nu kom ik uit op kanaal 13 welke mij een verbinding geeft van 18 mbit en het meest stabiel is. Ik heb ook al met de ALT toets gekeken bij de wifi’s hier in de buurt en er is niemand die op kanaal 13 zit.

Nu zul je denken van ‘dat is toch goed’, maar dat is niet zo aangezien bepaalde website’s en niet alle website’s langzaam draaien. Als ik bijvoorbeeld heel simpel de website van de Rabobank opvraag dan moet ik gewoon 15 seconden wachten. Dit gebeurd ook als ik dan inlog bij mijn bankzaken.

Iemand een idee wat ik nog meer kan doen dan zoals hierboven beschreven? Ik hoop dat iemand voor mij de oplossing heeft

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    pruus

In Safari of in Chrome? Al eens geprobeerd?

Bijdrager
    fixar

Zoek eerst eens uit (misschien met een lange netwerkkabel) of de iMac ook last heeft van deze traagheid wanneer ie bedraad op het netwerk is aangesloten. Zo ja, probleem zoeken in computer zelf, de site in kwestie of de gebruikte DNS servers.

Bijdrager
    Passiew

Beste mensen,

Bedankt voor jullie hulp! Ik heb net ipv Firefox –> Safari geprobeerd en nu lijkt het allemaal sneller te gaan! Hoe kan dat zo ineens dat Firefox bepaalde website’s traag laad?

Bijdrager
    Rickje

Adblock-achtige plugins kunnen het browsen ook langzamer maken.

Bijdrager
    Verwijder

De website van de Rabobank doet bij mij ook wel moeilijk. Het kan best zijn dat de website is gewijzigd en daardoor langzamer werkt of dat de server van de Rabobank het druk heeft.
    Mischien was er ergens een stroomstoring.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.