20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Ramy

Sommige sneltoetsen op toetsenbord werken niet altijd

Hi,

Ik heb hier een MacBook, maar een paar van de toetsen boven de cijfers, waar bij Windows de F-toetsen zitten, willen niet altijd werken.
    Het gaat hier eigenlijk alleen om de muziek-toetsen, want bij het volume enz. heb ik nooit gemerkt dat het niet reageerde.

Hoe komt dit? iTunes is nog gewoon open, en soms nog zelfs op de voorgrond. Soms moet ik twee keer op het knopje drukken voordat hij reageert, maar soms moet het ook echt per se met de muis.

Bijdrager
    Duplotrein

Heb daar soms ook last van. iTunes reageert pas na een seconde of tien op het indrukken van de play/pause-toets. Inderdaad erg irritant… Iemand een oplossing?

Bijdrager
    iPatjj

Vreemd? Hier op iMac en MacBook Pro werkt het gewoon supersnel. Als ik op stop drukt dan doet hij het gelijk en als ik weer op play druk dan doet hij het ook gelijk:?

Maar overdrijven is ook een vak;) Na een seconde of tien. Zal eerder wel 3 a 5 seconden zijn.

Bijdrager
    Ramy
    ”iPatjj”

Vreemd? Hier op iMac en MacBook Pro werkt het gewoon supersnel. Als ik op stop drukt dan doet hij het gelijk en als ik weer op play druk dan doet hij het ook gelijk:?

Maar overdrijven is ook een vak;) Na een seconde of tien. Zal eerder wel 3 a 5 seconden zijn.

Vaak reageert hij meteen, soms inderdaad na een seconde of 3, en heel af en toe helemaal niet.
    Soms moet ik even twee keer achter elkaar drukken zodat hij het doet, maar soms doe ik het al een tweede keer terwijl het dit keer een geval is van ‘even wachten’. Dus je hebt wel eens dat je hem dan op Play hebt gezet, maar daardoor dus ook meteen op Pauze, erg vervelend.

Bijdrager
    waupiman

Heb hier wel eens last van als VMWare Fusion aanstaat. Bij jouw mischien ook het geval?

Bijdrager
    Ramy
    ”waupiman”

Heb hier wel eens last van als VMWare Fusion aanstaat. Bij jouw mischien ook het geval?

Nope, wel geïnstalleerd, maar niet aan het draaien.

Bijdrager
    zussie

Misschien een domme vraag, een vriendin mailde me wat je moet doen om een muziek bestandje te bewaren als je geen rechter muisknop hebt, ik heb van alles geprobeert maar het lukt mij inderdaad ook niet om deze files in mijn finder te bewaren. Wie weet het wel? (ja ja een andere muis kopen)
    [URL=http://imageshack.us][/URL]
    http://kco.radio4.nl/?page=download&id=9

Bijdrager
    Pieterr
    ”zussie”

Misschien een domme vraag, een vriendin mailde me wat je moet doen om een muziek bestandje te bewaren als je geen rechter muisknop hebt, ik heb van alles geprobeert maar het lukt mij inderdaad ook niet om deze files in mijn finder te bewaren. Wie weet het wel? (ja ja een andere muis kopen)

Ctrl-Klik al geprobeerd?

Bijdrager
    zussie
    ”Pieterr”
    ”zussie”

Ctrl-Klik al geprobeerd?

Ja.

Bijdrager
    MouseMighty

En? Beetje meer info zou helpen. Als het goed is genereert de ctrl-klik combi (dus tegelijk) een zogenaamd “contextueel menu) (spelling niet zeker) waarin je dezelfde optie’s hebt als iemand met een rechter-muisknop. Tenzij je natuurlijk in je systeemvoorkeuren->toetsenbord de speciale combinatie’s aan iets anders hebt toegewezen (maar dat lijkt me sterk).

Bijdrager
    CedricH
    ”Ramy”

Vaak reageert hij meteen, soms inderdaad na een seconde of 3, en heel af en toe helemaal niet.
    Soms moet ik even twee keer achter elkaar drukken zodat hij het doet, maar soms doe ik het al een tweede keer terwijl het dit keer een geval is van ‘even wachten’. Dus je hebt wel eens dat je hem dan op Play hebt gezet, maar daardoor dus ook meteen op Pauze, erg vervelend.

Heb ik ook soms maar dan gewoon met de afstandsbediening. Hij doet het bij mij wel goed als je iTunes op de voorgrond staan hebt.

Bijdrager
    zussie
    ”MouseMighty”

En? Beetje meer info zou helpen. Als het goed is genereert de ctrl-klik combi (dus tegelijk) een zogenaamd “contextueel menu) (spelling niet zeker) waarin je dezelfde optie’s hebt als iemand met een rechter-muisknop. Tenzij je natuurlijk in je systeemvoorkeuren->toetsenbord de speciale combinatie’s aan iets anders hebt toegewezen (maar dat lijkt me sterk).

Ik heb meerdere combinaties geprobeert maar hij plaatst eigenlijk alleen de website waar ik het bestand wil weghalen in mijn finder, of hij gaat gelijk afspelen in quicktime

Bijdrager
    MouseMighty

De website in je Finder?? Je moet alleen klikken he? Niet slepen! Dan moet je zoiets krijgen:

Bijdrager
    zussie

Ik heb het, ik probeerde steeds om het linkse muziekstuk te bewaren maar het moet met die download tekst

Bijdrager
    MouseMighty

Ah een originele PEBKAC dus. Past mooi bij je onderschrift :wink: Mooi dat het opgelost is.

Bijdrager
    zussie
    ”MouseMighty”

Ah een originele PEBKAC dus. Past mooi bij je onderschrift :wink: Mooi dat het opgelost is.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    Pieterr

Plaatje krijgen we niet te zien… (ik gok op een babe)

Bijdrager
    MouseMighty

Of nog een PEBKAC erbij! Kostelijk :P (Niet persoonlijk opvatten hoor!!)

Bijdrager
    zussie
    ”MouseMighty”

Of nog een PEBKAC erbij! Kostelijk :P (Niet persoonlijk opvatten hoor!!)

Dit zie ik:

Bijdrager
    Mooglemick

Beste mensen,

Om niet een nieuwe topic te openen post ik hier. Ik zit met een probleempje. Ik heb gisteren mijn nieuwe Macbook ontvangen en was deze vandaag aan het configureren. Nou maak ik graag gebruik van de sneltoetsen om van schermen te wisselen (alle schermen zichtbaar/bureaublad tonen). Nu heb ik dat op mijn iMac goed weten te configureren, maar niet op mijn Macbook. Om deze sneltoetsen (f4,f5 en f6) te gebruiken moet ik kennelijk de fn knop gebruiken. Op mijn iMac hoeft dit niet. Nu kan ik bij de toetsenbord instellingen de optie kiezen dat de f-toetsen worden gebruikt ipv de symbooltoetsen. In dit geval hoef ik niet de fn toets te gebruiken voor deze functies, maar moet dit weer wel voor de functieknoppen zoals het geluid en lichtsterkte regelen.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Bij voorbaat dank!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.