9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Vluggie

Sommige sites werken niet meer in Safari

Sinds Yosemite valt mij op dat sommige sites niet werken in Safari.
    Ik krijg het bijvoorbeeld bij Bookin.com niet voor elkaar om iets te boeken.

Bij Firefox werkt het wel allemaal prima. Is er misschien een instelling die ik moet aanpassen?

Bijdrager
    staaf

Sinds Yosemite is safari uberhaubt een drama. Ik sta ook open voor oplossingen..

Bijdrager
    GoeieDag

Sinds Yosemite is er niks aan de hand.
    Staan bv jullie extensies uit? Gaat het ook fout in bv de gastgebruiker?

Bijdrager
    iMachia

Safari is al een tijd een drama. Ik hoopte juist dat Yosemite een oplossing zou brengen. Maar helaas. Ook Airplay werkt al tijden niet goed meer.
    Heb alle extensies verwijderd (adblock etc.) Clean re-install etc. Maar niks lijkt te helpen.
    Ben dus nu maar overgestapt naar Opera.

Bijdrager
    GoeieDag

Clean install? Dat kun je tegenwoordig alleen maar doen door de HD eerst te wissen. Gedaan?
    Vind het maar een vreemd verhaal, en zou het in je eigen apertuur zoeken, want ik zie nergens een probleem met e.e.a.

Opstarten in de Safe Mode al eens geprobeerd?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Clean install?, alleen omdat er problemen zijn met enkele sites in Safari en dezelfde sites geen problemen geven met FF?

Lijkt me schieten met een motier op een mug… (meestal nog mis ook).

Lijkt me meer iets voor een Safari update van Apple…

Bijdrager
    iMachia

@goeiedag / Joop x3

Er is niets zo vervelend wanneer zaken als electronisch bankieren niet (goed) werkt via Safari en allerlei andere sites niet of slecht laden. Dus ja; clean install. Zo moeilijk is dat niet. Kost ff wat tijd, maar met Yosemite was ik het eigenlijk toch al van plan. Ook omdat ik allerlei resten van oude programma’s een keer kwijt wilde en Yosemite vanaf een SSD wilde gebruiken. Zo’n digitale opschoon-beurt kan ik aanbevelen…

Overigens heb ik alle bekende en onbekende tips ’n tricks die ik ken/op internet vond uitgeprobeerd. (Dus safe mode was een van de eerste stappen) En er zijn vele klachten over het verminderde gebruiksgemak van Safari.

Opera werkt wèl als een zonnetje trouwens. Chrome ook, maar Google heeft niet zo mijn voorkeur (…)

Bijdrager
    GoeieDag

Ik vroeg het omdat veel mensen niet in de gaten hebben dat ze géén clean install hebben gedaan.
    Vreemd, want ik heb met een aantal Mac’s nergens last van, noch dat je het (vaak) tegen komt, zoals hier op OMT.
    Ook met internetbankieren geen enkel probleem…

Is trouwens Firefox geen goed alternatief?

Bijdrager
    iMachia

@goeiedag

Op mijn (oude) Mac pro heb ik ook nergens last van; maar die is door z’n ouderdom enorm traag. Er is dus iets ondefinieerbaar dat Safari hindert. Ik vind Firefox niet beter of slachter dan Opera. De laatste lijkt qua gebruiksgemak redelijk op Safari; vandaar dat ik Opera vooralsnog gebruik. En hoop dat het probleem bij Safari ooit wordt opgelost.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.