9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Tijmen Kielen

Sommige sites laden niet

Hallo,

Thuis heb ik Planet ADSL comfort verbinding met een speedtoutch home modum. Achter de modum hangt een Linksys router WRT54G v5 waaraan 2 iMac’s g3 verbonden zijn via ethernet. via het draadloze netwerk hangen een iBook en een Intel iMac.

Het probleem is dat met sommige sites, zoals http://www.volkskrant.nl en http://www.kras.nl de site maar voor een paar cm laadt. Het Safari balkje blijft voor 80% blauw (wat ie doet als een site laadt). als ik op enter druk komt de site voor een halve seconde geladen in beeld waarna hij weer verdwijnt.

Op school kan ik metm n iBook ook op internet en daar ladende sites zonder problemen.

hoe kan ik het probleem thuis oplossen? is het mn router of is het mn verbinding?

Bijdrager
    chatsmit

Om te onderzoeken of het je router of verbinding is, kun je het beste met je ibook naar je modem gaan en je iBook direct op het modem aansluiten. Doet hij het daar wel, dan ligt het aan je router.

Ik heb ook eens een soortgelijk probleem gehad, toen had het te maken met de internet verbinding, een probleem met DNS geloof ik. Na een aantal uren was het weer ok.

Bijdrager
    Tijmen Kielen

Ik heb zojuist mn router ertussen uit gehaald en dan werken de sites wel. Het ligt dus aan mn router.
    Ik heb ook het idee dat internet zonder tussenkomst me de router stukken sneller is…

Heeft er iemand enig idee wat ik aan of uit moet zetten?

Bijdrager
    Tijmen Kielen

Niemand?

Bijdrager
    chatsmit

Reset je router, er zit vaak een knopje achterop je router (houdt deze zo’n 10 seconde ingedrukt terwijl de router aanstaat). Meestal zijn alle instellingen van je router hierdoor verloren, en je kunt dan dus van voor af aan, opnieuw je router instellen (misschien met bijgeleverde cd?).

In een router zitten zoveel opties dat het van alles kan zijn wat jouw probleem veroorzaakt. Probeer je router hiermee opnieuw te configurerend (en maak gebruik van de bijgeleverde handleiding).
    Met een draadloze verbinding kunnen er nog veel meer oorzaken zijn. Laat je weten hoe het gaat?

Trouwens: is het alleen je iBook waar je dit probleem mee hebt of ook de iMac’s die met kabel aangesloten zijn?

Bijdrager
    roy

Heeft te maken met de url van de pagina die je bezoekt oid. Tenminste als je 10.4.5 gebruikt. Enige oplossingen die soms werken afgezien je router weghalen is je cache en je geschiedenis leeg maken in safari.

hier het volledige artikel: http://www.macfixit.com/article.php?story=20060303144657651

Heb hetzelfde probleem met mijn Linksys WAG54G

Bijdrager
    Tijmen Kielen

@chatsmit: ik heb de router al een keer of 5 gereset omdat ie gewoon vast loopt… dat vastlopen gebeurt meestal als ik in Safari naar 192.168.1.1 ga (het ip adres van mn router). ik moet daar vaak naar toe omdat adres omdat internet vaak niet vooruit te branden is of zelfs helemaal niet werkt..

de router is nog geen 2weken oud, mn vorige heeft een glaasje water over zich heen gekregen wat ie ook niet zo fijn vond. ie vorige was een wrt54g versie 2 en dit is een versie 5.

de router beschikt over de nieuwste firmware

ik zou haast denken dat die router niet goed is… misschien toch maar even langs de Dixons…

Bijdrager
    roy

Firefox, camino, flock etc. werken wel met die router. Safari werkt niet nee.

Bijdrager
    Tijmen Kielen

Ik heb vanmiddag de router omgewisseld voor een ander exemplaar. Deze loopt nu in ieder geval niet meer vast.

Net heb ik en half uur met Linsys aan de telefoon gehangen om te vragen of zij een oplossing wisten.

We hebben samen een aantal dingen veranderd, wat gek is, is als de router net is gereboot (na een verandering) alles goed werkt. Na 1 minuut is het weer hetzelfde. Traag en sommige sites niet te bereiken.

Morgen moet ik terug bellen, dan is de technische staff er weer. wellicht dat die iets weten…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.