16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Masto

Sommige sites laden niet

Sinds ik vorige week mijn Airport Express geheel heb moeten resetten, zijn plotseling een paar sites niet meer te openen. Het zijn de Hema-, de V&D- en Bijenkorf-sites. Verder werkt alles en zijn we tot nu toe geen sites tegengekomen die we niet kunnen openen.

Het moet aan mijn thuisnetwerk liggen, want elders hebben we geen problemen. Vermoedelijk is het een instelling in de Airport, misschien moet er ergens een firewall aan of uit, maar ik heb er te weinig verstand van om dat op te lossen.

Kan iemand helpen? Alvast bedankt!

Bijdrager
    Pieterr

Bijenkorf doet het hier, zelfs het Drie Dwaze Dagen lied van Gordon. :evil:

Wat gebeurt er dan precies als jij op de link klikt?

Bijdrager
    Masto

Als ik op de link van de Bijenkorf klik gebeurt er niets. De link wordt in het venster half blauw, net alsof er geen internetverbinding is.

Die andere link werkt (helaas) wel… mooi liedje hoor :P

Bijdrager
    macpro

Controleer eens je DNS instellingen.
    Daar kan dat nog wel eens aan liggen.

Bijdrager
    Masto

Ik heb even opgezocht wat DNS instellingen zijn etc., en wilde via systeemvoorkeuren -> netwerk naar de instellingen kijken. Ik krijg echter de melding dat de netwerk-instellingen zijn gewijzigd door een ander programma. Kan dat andere programma bijvoorbeeld de airport configuratie assistent zijn of is het wat anders? En zit ik wel op de goede weg qua oplossing?

Ik krijg die melding trouwens helemaal niet weg, als ik op OK druk dan komt de melding direct weer terug. Systeemvoorkeuren kan ik niet meer sluiten. Vreemd… Ga maar even een ‘forceer stop’ doen.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Masto”

En zit ik wel op de goede weg qua oplossing?

Ja. Hier zou het best eens aan kunnen liggen.
    Bij welke provider zit je?
    Wat staat er nu ingesteld onder System Preferences –> Network –> [AirPort] –> Advanced –> DNS –> DNS Servers ?

Bijdrager
    Masto

Dat is het vreemde: zodra ik netwerk open in systeemvoorkeuren krijg ik de melding dat de netwerkiinstellingen zijn gewijzigd door een ander programma, met de vraag ‘OK’. Die melding krijg ik niet weg en kan ook niet verder in Netwerk. Ik kan de volgende stappen dus niet zetten.

Ik probeer het even via een andere Mac in het netwerk.

Bijdrager
    Masto

Ok, via een andere Mac lukt het wel. Bedenk me nu dat ik met die Mac de airport heb ingesteld … beetje stom .. sorry! (die het voorheen altijd met m’n powerbook…)

Affijn, ik kom nu wel in netwerk, maar vindt onder ‘airport’ niet de optie ‘geavanceerd’. Ik werk nog onder Tiger trouwens, kan het zijn dat dat uitmaakt?

Mijn provider is trouwens Ziggo.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Masto”

Mijn provider is trouwens Ziggo.

Dan zou er dus zoiets als DNS server moeten staan:
    http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/BLOB_UPLOAD/GebruikersHandleiding_internet_v1.0b.pdf

DNS
    Een Domain Name System of name-server vertaalt computernamen (URL’s) naar IP- adressen (cijfers). Twee van de instellingen op uw computer zijn de adressen voor de primaire en de secundaire name-server, die er als volgt uitzien: 212.120.80.4. Wanneer u klikt op een webadres, zoals http://www.ziggo.nl, vertalen de DNS servers dat adres naar het werkelijke IP-adres van de website, dat uit nummers bestaat.

Bijdrager
    Masto

Ok, ik ga er mee aan de gang. Bedankt voor je hulp zover!

Bijdrager
    patrickopmac

” Ik krijg die melding trouwens helemaal niet weg, als ik op OK druk dan komt de melding direct weer terug. Systeemvoorkeuren kan ik niet meer sluiten. Vreemd… Ga maar even een ‘forceer stop’ doen”

heee, dat heb ik ook. Nooit eerder gehad en nu opeens die melding die niet weggaat. Computer opnieuw opgestart, alle andere programmas gesloten, maar de melding blijft

Bijdrager
    Hansi2124
    ”patrickopmac”

” Ik krijg die melding trouwens helemaal niet weg, als ik op OK druk dan komt de melding direct weer terug. Systeemvoorkeuren kan ik niet meer sluiten. Vreemd… Ga maar even een ‘forceer stop’ doen”

heee, dat heb ik ook. Nooit eerder gehad en nu opeens die melding die niet weggaat. Computer opnieuw opgestart, alle andere programmas gesloten, maar de melding blijft

Hier nagenoeg onderaan de pagina staat de oplossing voor dit probleem.

Bijdrager
    patrickopmac

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb beide opties geprobeerd om de prefpane weer toegankelijk te krijgen.
    1 – network.prefPane verwijderen:
    als ik dat doe, dan kan ik de networkpreferences niet meer openen (icoontje is verdwenen)

2 – na het wegklikken van de pop up, snel in het venster klikken en een wijziging aanbrengen en opslaan:
    helaas; bij elke wijziging die ik probeer aan te brengen krijg ik dezelfde popup terug en wordt de wijziging ongedaan gemaakt…

is er misschien een manier om te achterhalen welk programma aan mn netwerkinstellingen zit, of is het een echte bug?

Bijdrager
    patrickopmac

Aha! Het is toch gelukt. Niet elke wijziging in de network pane heeft het gewenste effect, maar alleen als volgt:
    – wegklikken pop up
    – heel snel klikken op locatie
    – kies : wijzig locatie
    – het pop up scherm is nu weg.
    – maak nu in 1 van de locaties een wijziging
    – klik op “pas toe”

Hans, bedankt voor je hulp/verwijzing!
    Ik hoop dat anderen hier ook wat aan hebben

Bijdrager
    Masto
    ”patrickopmac”

Aha! Het is toch gelukt. Niet elke wijziging in de network pane heeft het gewenste effect, maar alleen als volgt:
    – wegklikken pop up
    – heel snel klikken op locatie
    – kies : wijzig locatie
    – het pop up scherm is nu weg.
    – maak nu in 1 van de locaties een wijziging
    – klik op “pas toe”

Hans, bedankt voor je hulp/verwijzing!
    Ik hoop dat anderen hier ook wat aan hebben

Het is even een behendigheidje, maar het werkt! Dank jullie. Ga ik nu weer verder met het oorspronkelijke probleem..

Bijdrager
    Masto
    ”Masto”

Affijn, ik kom nu wel in netwerk, maar vindt onder ‘airport’ niet de optie ‘geavanceerd’. Ik werk nog onder Tiger trouwens, kan het zijn dat dat uitmaakt?

Nu strand ik weer bij dit probleem. Ik vind de optie ‘geavanceerd’ dus niet en kan daardoor blijkbaar niet bij de DNS instellingen. Iemand een idee?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.