12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Sad

Sommige F-toetsen zijn stil….

Als ik op F1 druk hoor ik “PLOEP!” mijn systeem error-geluid.
    F2 ook. F3 en F4 ook.

Maar F5 is stil!

F6 t/m F8 die ploepen weer, en F9-F11 = exposé. F12 en F13 ploep! maar F14 en F15 zijn stil. F16 ploept weer wel.

Wie weet waarom F5 en F14 en F15 stil zijn? F14 en F15 is op een iMac geloof ik brightness in stellen van de TFT monitor. Maar ja ik heb geen iMac. En wat is F5 dan?

Bijdrager
    addyboy
    ”colpolyp”

Als ik op F1 druk hoor ik “PLOEP!” mijn systeem error-geluid.
    F2 ook. F3 en F4 ook.

Maar F5 is stil!

F6 t/m F8 die ploepen weer, en F9-F11 = exposé. F12 en F13 ploep! maar F14 en F15 zijn stil. F16 ploept weer wel.

Wie weet waarom F5 en F14 en F15 stil zijn? F14 en F15 is op een iMac geloof ik brightness in stellen van de TFT monitor. Maar ja ik heb geen iMac. En wat is F5 dan?

uhm.. k weet niet, F5 doet bij mij niks en F14 en F15 zijn voor brightness (ook voor andere displays)

Bijdrager
    Sad

Heeee…. F5 is alleen stil in de Finder.

In Safari piept ie wel gewoon. F5 is in de Finder dus iets speciaals…. maar wat?

Ik heb 2 ADC schermen maar F14 en F15 doen nix met de brightness.

Bijdrager
    Erikaatje

hmzz goede vraag :D

Bijdrager
    thejazz

In de finder maakt bij mij alleen F10 een geluidje (omdat ik geen findervensters open had)
    Maar voor de rest is hij zo stil als maar kan.

Maar ik heb dan wel een iMac 17″ (1st edition)

O ja als ik Expose gebruik dan hoor ik een heel hoog knisperend geluidje. Waarschijnlijk mijn beeldscherm.
    Beetje jammer.

Weer zo’n Apple mistery waar windowsliefhebbers het punt absoluut niet van in zien. :?

Bijdrager
    iSnokkus

Ik heb een eMAC met 10.3.5.
    Op dit moment (terwijl ik dit type) ploepen F1, 2, 3, 4, 6, 7, 8 en F12. ook geen F5 dus en natuurlijk de Exposé F’s.
    Wel grappig dat ik nu ontdek dat F14 en F15 voor contrast is! Was dat eigenlijk al in OS X 10.3.4?
    Ben wel benieuwd .

grtz

Bijdrager
    angorawol

@colpolyp, je hebt ons nog niet verteld welke configuratie je hebt.

Bij mij ploept er helemaal niets, trouwens.
    (config hieronder, maar met een Lacie Electronic 19Blue scherm)

Bijdrager
    Sad
    ”thejazz”

O ja als ik Expose gebruik dan hoor ik een heel hoog knisperend geluidje. Waarschijnlijk mijn beeldscherm.
    Beetje jammer.

Zeker een G5?

Ik heb een dual G5 1.8 met 2 Apple TFT schermen en 10.3.5. De F14 en F15 ploepen niet maar de brightness van de schermen verandert ook niet.

Maar wat is toch die F5?

Inactief
    Anoniem

Ik heb alleen een stille F10. De rest maakt geluid, uitgezonderd de Exposé-toetsen. De F-toetsen heb ik verder ook niet ingesteld ten behoeve van een functie. Mijn aantal gaat ook maar tot en met F12, mocht ook dat interessante informatie zijn.

Bijdrager
    kluivers

wellicht b’tje raar id maar heeft het niet te maken met het feit dat sommige programma’s de toetsen wel gebruiken en sommige niet. oftwel, programma afhankelijk ploepen ? Als ’t nvt is dan ploeptie bij mij. Anders niet.

Bijdrager
    Elian
    ”colpolyp”

F5 is in de Finder dus iets speciaals…. maar wat?

Ctrl – F5 schakelt ‘Full Keyboard Acces’ aan…..

werkt overal:D

Bijdrager
    thejazz
    ”colpolyp”

Zeker een G5?

Nee iMac 17″
    Ik heb hem al wel een tijdje…misschien ligt het daaraan.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.