3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    vlecht

sommige bestanden gebrand torrent-pakket niet kopieerbaar

Van een vriend een gebrande cd-rw gekregen met daarop een Torrentpakket vol met mp3’tjes. Een twintigtal mp3’tjes wil zich niet laten kopiĆ«ren. Ze kunnen echter wel worden afgespeeld in iTunes. Heeft iemand enig idee wat het probleem is en (nog beter) wat eraan te doen valt?

Bijdrager
    GrizzDesign

Er vanuit gaande dat je vriend zelf een bandje heeft en deze muziek zonder copyright heeft gedownload van een torrent die door de band-manager is gemaakt voor intern gebruik…

Doe eens command+ I op een van de MP3-bestanden. En kijk twee dingen na.

1) Vinkje aan of uit bi “Beveiligd” (waardoor een slotje in het icoon komt, danwel verdwijnt)

2) Onderaan dit Informatie venster staan permissies, sta jij hier zelf als read-write ? Zoniet, even aanpassen.

3) Kun je in iTunes de ID3-Tag aanpassen (doe eens Command I in iTunes op het audiobestand en zet bijvoorbeed “Test” bij ‘Opmerkinen : ‘

4) Nog wat informatie:
    – AudioCD-RW of Data CD-RW
    – Welk model Mac ?
    – Welk OS, en versie ? (bijv. 10.5.5)
    – Welke iTunes versie ?
    – Kun je de MP3 wel afspelen in QuickLook (Leopard only)

G

Bijdrager
    vlecht

GrizzDesign, bedankt voor het reageren.

Eerst maar eens de copyrightkwestie bij de horens gevat. Deze torrent is notabene als een van de eersten ter beschikking gesteld door de band zelf. Voor de achterdochtigen onder u zijn er misschien nog wat sporen te vinden op hun website http://www.nontoxiquelost.de Is dat ook weer uit de wereld. Anders was ik wel zo verstandig geweest om het wat anders in te pakken ;o)

Ik zie dat ik n.a.v. je vragen en opmerkingen nog wat dingen moet toevoegen, vermoed ik. Het probleem is dus dat niet alle mp3’s van de gebrande DATA cd-rw zich naar de harde schijf laten kopiĆ«ren (het zijn ‘alleen lezen’ bestanden , maar dat lijkt mij inherent aan de materie – cd rw – zelf).
    In plaats van het welbekende groene rondje met wit plusje krijg ik wat ik gemakshalve maar een verbodsbordje noem (een nul met een schuine streep erdoorheen). De niet kopieerbare mp3’s laten zich wel in iTunes 8.0.2 afspelen. Van ALLE mp3’s zijn de ID-tags niet aanpasbaar, zelfs niet als ik de permissie aanpas naar ‘lezen-schrijven’. (ID3X herkent de bestanden niet eens als zijnde mp3, mocht je daar nog wat aan hebben.)

Mijn systeemspecificaties staan vermeld onderaan mijn eerste berichtje. Daar wil ik je dan ook gaarne naar verwijzen. Hopelijk kun jij (of iemand anders) me verder op weg helpen. Voor verdere vragen of opmerkingen hou ik me van harte aanbevolen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.