15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

SOLVED: Slimbox met meerdere afbeeldingen? Hoe?

Hello allemaal.

Ik roep vanuit flash heel simpel een javascriptje aan:
    [code:1:cc5b83d1da]on(press) {
    getURL("javascript:fullScreen()");
    }
    [/code:1:cc5b83d1da]
    Deze JS doet het volgende:
    [code:1:cc5b83d1da]<script language="javascript">
    function fullScreen() {
    Videobox.open("filmpje.swf","filmpje","800 480");
    }
    </script>[/code:1:cc5b83d1da]
    Dit werkt perfect.

Maar als ik hetzelfde probeer met Lightbox, Multibox, Thickbox of welke box dan ook werkt dit niet.

Ik wil op dezelfde manier met 1 knopje in flash een multi-image lightbox openen. Heeft iemand een idee?

//////

[size=18:cc5b83d1da]BOVENSTAANDE IS GELUKT, ZIE ONDERAAN VOOR NIEUWE VRAAG…. *sorry*[/size:cc5b83d1da]

Bijdrager
    EL Mystica

1. werkt het in html-aanroep?
    2. een swf moet je correct invoegen, je moet dus een html met daarin een swf aanroepen

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb een flash site.
    Deze laad al zijn text uit een XML file.
    Als ik in de tekst in het XML bestand een “lightbox-aanroep” zet:
    [code:1:e4183e80a8]<a href="images/plant1.jpg" title="TEST" class="thickbox" rel="gallery-plants">TEST</a> [/code:1:e4183e80a8]
    Dan opent hij wel de foto, maar gewoon los in de browser, niet als lightbox.
    Als ik in het XML bestand javascript aanroep:
    [code:1:e4183e80a8]<a href="javascript:dl()">Gallery</a>[/code:1:e4183e80a8]
    Voert hij het JS uit, maar opent geen lightbox. Nu weet ik niet of zoals het hier staat wel de normale manier is om een JS aan te roepen. En ik weet niet of de [code:1:e4183e80a8]Lightbox.open[/code:1:e4183e80a8] uberhaupt hoort te werken, [code:1:e4183e80a8]Videobox.open[/code:1:e4183e80a8] werkt wel.

De SWF versie met Videobox werkt wél. Maar in videobox kan je geen foto’s laden….

Bijdrager
    EL Mystica

Zo werk je toch niet in flash???
    dan kan je volgens mij beter een html-site maken

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”EL

Zo werk je toch niet in flash???
    dan kan je volgens mij beter een html-site maken

Ik wil vanuit Flash doodsimpel een Lightbox openen, maar met behulp van een javascript call. Moet kunnen, maar weet niet hoe.
    En de lightbox is geen flash nee, maar die moet wel OVER mijn flash site openen.

Bijdrager
    EL Mystica

Dan kan je beter in flash werken, want javascript lightbox over flash kleven is vragen om problemen qua display.

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”EL

Dan kan je beter in flash werken, want javascript lightbox over flash kleven is vragen om problemen qua display.

Dat weet ik wel, maar als het met een filmpje werkt moet het ook werken met een JPG.

En ik wil lightbox gebruiken omdat de gebruiker van de site dan zelf makkelijk een foto kan veranderen/wisselen/verwijderen.

//
    Heeft iemand hier ervaring mee?

Bijdrager
    EL Mystica

hoe roep je in flash je JS aan?

Geblokkeerd
    Anoniem

Door middel van:
    [code:1:c15d3bd3fc]<script language="javascript">
    function dl() {
    Slimbox.open("dl/dl1.jpg", "Spheres in construction");
    }
    </script>[/code:1:c15d3bd3fc]

Opent mijn site nu een Slimbox met 1 foto.

Nu wil ik dat hij een collectie foto’s opent ipv alleen maar 1 foto. Hoe kan ik dat in bovenstaand javascriptje verwerken?

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”EL

hoe roep je in flash je JS aan?

Javascript aanroepen en werkend krijgen is gelukt… Zie hierboven vraag twee:)

Bijdrager
    EL Mystica

een html-pagina met meerdere foto’s…?

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”EL

een html-pagina met meerdere foto’s…?

Ben je bekend met Slimbox e.d.?

Normaal gesproken roep je een foto aan dmv een html link als:
    [code:1:f300b6b3ad]<a href="images/image-1.jpg" rel="lightbox" title="my caption">image #1</a>[/code:1:f300b6b3ad]
    Als je een serie foto’s wilt openen (dat je door kan klikken naar een volgende foto doe je:
    [code:1:f300b6b3ad]<a href="images/image-1.jpg" rel="lightbox[atomium]">image #1</a>
    <a href="images/image-2.jpg" rel="lightbox[atomium]"></a>
    <a href="images/image-3.jpg" rel="lightbox[atomium]"></a>[/code:1:f300b6b3ad]
    Omdat er een serie “atomium” wordt meegegeven opent hij ze in een serie.

Nu roep ik dus de eerste foto aan dmv:
    [code:1:f300b6b3ad]Slimbox.open("images/image-1.jpg", "Spheres in construction");[/code:1:f300b6b3ad]
    Maar ik wil een serie van 10 foto’s openen.

Hoe kan ik dat verwerken in mijn JS.
    Aan die HTML links heb ik niets, ik gebruik ze ook niet voor niets niet..:)

Bijdrager
    EL Mystica

Lightbox is het enige dat ik ken, en dat gebruik ik nooit in combinatie met flashsite.

Het tart voor mij gewoon elke logica: Full-flass en daarbovenop foto’s via javascript/html gaan tonen? Je kan gewoon een mc gaan positioneren met je foto, functies bijmaken voor navigatie, …

Hoe ziet die reeks van tien foto’s er uit? onder elkaar? Na elkaar via hidden navigation, of slideshow? en waarom zou je geen html kunnen aanroepen in je Slimbox?

Licht eens wat meer toe hoe het er concreet uit moet gaan zien, hoe je van foto naar foto wil gaan, …

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”EL

Lightbox is het enige dat ik ken, en dat gebruik ik nooit in combinatie met flashsite.

Het tart voor mij gewoon elke logica: Full-flass en daarbovenop foto’s via javascript/html gaan tonen? Je kan gewoon een mc gaan positioneren met je foto, functies bijmaken voor navigatie, …

Hoe ziet die reeks van tien foto’s er uit? onder elkaar? Na elkaar via hidden navigation, of slideshow? en waarom zou je geen html kunnen aanroepen in je Slimbox?

Licht eens wat meer toe hoe het er concreet uit moet gaan zien, hoe je van foto naar foto wil gaan, …

Het is mij zojuist gelukt.
    [code:1:cbee0b89e2]<script language="javascript">
    function dl() {
    Slimbox.open( [
    [’url’,’Text’],
    [’url’,’Text’],
    [’url’,’Text’],
    [’url’,’Text’],
    [’url’,’Text’],
    [’url’,’Text’],
    [’url’,’Text’],
    [’url’,’Text’], ], 0 )
    }
    </script>[/code:1:cbee0b89e2]

Voor de mensen die zoeken naar de juiste manier om een Slimbox te openen dmv van Javascript is dit de werkende oplossing.

El Mystica: bedankt voor het meedenken, maar wat ik soms moeilijk vind is dat ik met een bepaalde reden iets op een specifieke manier wil doen en dat ik vervolgens veel moet uitleggen over waarom ik het wil:) dat vraag ik niet:)

Flash site wordt door persoon 1 gemaakt, die houd geen rekening met andere code en dergelijke.
    Foto’s worden door ander iemand geplaatst en weet niets van flash.

Beide kunnen niet met elkaar door een deur en is dit dus de meest handige onafhankelijke manier:)
    Thats why.

Bijdrager
    EL Mystica

Dan bega je zowat de grootste vergissing door je developers voor je user te zetten:)

Proficiat met je geslaagde code

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.