11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Martinus

(SOLVED) Probleem zoeken op externe HD via Finder

Als ik mijn externe HD aangesloten heb lukt het me niet om erop te zoeken.
    Het gaat om een een WD MyBook 1Gb waar ik eerder met windows gewoon via verkenner op kon zoeken.

In finder lukt het wel om alle mappen en bestanden te openen, maar een zoekfunctie kan ik er niet op los laten. Alsof ie niet geindexeerd is lijkt het.

Ik gebruik nu altijd de zoekfunctie in Finder via CMD+F en kies vervolgens bij ‘zoeken in’ mijn harde schijf ipv ‘deze mac’.

Wat is het probleem?

Bijdrager
    TRML

Spotlight werkt alleen op AFP geformateerde schijven, ik denk dat jou schijf minimaal FAT32 is of zelfs NTFS en daarop kan geen index gemaakt worden door Mac OS X.

Bijdrager
    Martinus

Dank voor de snelle reactie.

Mijn schijf was (en is) standaard idd Fat-32 geformateerd. Schrijven lukt daarom wel gewoon inderdaad.

Wat zou de voor de beste oplossing zijn dan? Nog een schijf bijkopen (om bestanden tijdelijk over te zetten) en in mac-formaat formateren? Of bestaat er een plugin oid voor finder zodat het wel mogelijk wordt?

edit: zoeken op een andere geformateerde time-machine-disk lukt wel. Je had gelijk dus :wink:

Bijdrager
    TRML

Voor zover ik weet is er geen plugin om Spotlight te laten zoeken op FAT32 of NTFS geformateerde schijven, dus je moet zorgen dat je schijf AFP word of niet zoeken op die schijf :P

Geblokkeerd
    Breuf

Ik weet even de naam niet maar er bestaat software voor Windows waarmee je Mac schijven kan lezen en beschrijven. Is dat geen optie?

Edit: Macdrive

Bijdrager
    Martinus

Ik draai momenteel Mac (ben overgestapt van windows, vandaar dat de rest van mn files nog fat32 zijn).
    Wordt toch maar een keertje formateren dan idd.

thnx voor de reacties!

Bijdrager
    Sumar
    ”TRML”

Spotlight werkt alleen op AFP geformateerde schijven, ik denk dat jou schijf minimaal FAT32 is of zelfs NTFS en daarop kan geen index gemaakt worden door Mac OS X.

Ik heb net een USB stick gekoppeld (FAT32) en daar staat keurig een (hidden) map op genaamd .Spotlight-V100 . Kan ‘m ook perfect doorzoeken met Spotlight. De schijf aan mijn Airport Extreme (HFS geformatteerd) heeft echter een dergelijke map niet.

Bijdrager
    Nitro

Kwam toevallig het volgende tegen op een forum, misschien heb je hier wat aan:

It sounds like your Spotlight database needs to be rebuilt.
    If you aren’t comfortable using the Terminal, there’s another way to get Spotlight to re-index your drive.

1) Open your System Preferences and select your Spotlight Pref’s. Then click on the Privacy tab.
    2) Drag your hard disk icon onto the privacy tab.
    3) Close the pref’s and fiddle around for 10 minutes or so.
    4) Then go back to the Spotlight privacy tab and remove your hard drive from the list.

That should make Spotlight re-index your drive.
    It can take up to a couple of hours to re-index, during which time your computer might be slow. It’s a good idea just to leave it alone for a couple of hours while it does its thing.

En toen zag ik pas dat het al Solved was;-)

Inactief
    Anoniem
    ”Martinus”

Als ik mijn externe HD aangesloten heb lukt het me niet om erop te zoeken.
    Het gaat om een een WD MyBook 1Gb waar ik eerder met windows gewoon via verkenner op kon zoeken.

In finder lukt het wel om alle mappen en bestanden te openen, maar een zoekfunctie kan ik er niet op los laten. Alsof ie niet geindexeerd is lijkt het.

Ik gebruik nu altijd de zoekfunctie in Finder via CMD+F en kies vervolgens bij ‘zoeken in’ mijn harde schijf ipv ‘deze mac’.

Wat is het probleem?

Is 1 GB niet een beetje klein? :P

Bijdrager
    Martinus
    ”Nitro”

En toen zag ik pas dat het al Solved was;-)

Solved als in de zin van ‘zal wel niks aan te doen zijn met dit bestandsformaat’ :wink:
    Ben benieuwd of het op jouw methode gaat werken.. ben nu 10 minuten aan het fiddle’n..

@grasmaaier
    1TB dus…

Bijdrager
    Martinus

Nog even een laatste update: de methode van Nitro werkt!

thnx!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.