7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    stefsegers

[SOLVED] probleem met mail.app

Hey allen,

Ik heb een klein probleempje. Mail.app blijft constant proberen een aantal mails te versturen.
    Gister was ik bezig een mail op te stellen met een aantal foto’s. Deze mail werd 89mb en daarna heb ik vanuit mail.app de foto’s verkleind en verstuurd.

Wat blijkt mail nu heel de tijd te proberen, hij probeert nu de 89mb “concept mail” op te slaan. Dat gaat uiteraard nooit lukken en om de zoveel tijd krijg ik dus een error. Daarnaast ook nog eens mail versturen lukt niet omdat hij steeds bezig is en ontvangen dus ook niet.

Herstarten heeft geen zin, de activiteiten verwijderen ook niet want hij begint steeds weer opnieuw.

Wat kan ik het beste doen?

Stef

Bijdrager
    prullenbak

Gebruik je IMAP? Ik zag laatst dat als ik en mail via een IMAP account wil versturen, dat ie dat ook al probeert tijdens het typen van het bericht. En later ook nog een paar keer.
    Het lijkt er echter op dat ie m nog niet echt verstuurd maar “alvast” begint met uploaden ofzo. Staat de grote mail in je concepten of postvak uit? Dan kan je hem wellicht gewoon weggooien. Anders gewoon een tijdje laten gaan, dan komt ie misschien in de conceptenmap op je IMAP server (als ik het goed begrijp…)

Heb je geen IMAP, dan is het een nog veel vreemder probleem.

Bijdrager
    stefsegers

bedankt voor je reactie. Sorry was inderdaad vergeten te melden dat ik IMAP gebruik.

Het verwijderen uit CONCEPT had geen zin. Hij had er intussen 4 stuks van gemaakt dus bleef maar door gaan.

Intussen mijn IMAP account verwijdert en maak er opnieuw 1 aan.. kijken wat er gebeurt

S.

Bijdrager
    MacHW

Gebruik je Gmail met IMAP in Mail.app? Wat je dan het beste kan doen is de optie “Store draft messages on the server” in Mail preferences uitvinken. Dan ben je van dat probleem af. Succes ermee!

Bijdrager
    stefsegers

Goede tip.. ik had het eerst aan staan want dat kan handig zijn, maar met deze mails dus niet inderdaad!

Bijdrager
    prullenbak

Ah. Ook ik ben je dankbaar voor die tip!

Bijdrager
    MacHW

Vaak als ik via Safari inlogde op Gmail had ik ineens een berg met Drafts, wat erg irritant is. Je zou eigenlijk de interval van drafts moeten kunnen instellen; 1x per 2 minuten ofzo… maar dat zal wel niet gaan. Ik heb het gewoon uitgezet.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.