5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Breuf

[Solved] booten externe harde schijf lukt niet

Ik heb mezelf een WD MyBook 500GB Firewire 800 harddisk cadeau gedaan. Ik ga deze gebruiken om een image van mijn Intel iMac harddisk te maken. Ik heb een image gemaakt met Carbon Copy Cloner wat prima ging.

Ik ging er van uit dat ik nu ook kan booten van de externe hardisk. Echter bij het opstarten vanaf de WD krijg ik een dos achtig scherm met foutmeldingen en ik zie dat er een paar keer opnieuw een poging wordt gedaan te booten.

Na even stopt dit en blijft het dos achtige scherm voorstaan.

Ik heb zelf het vermoeden dat ik de externe harddisk misschien niet juist heb geformatteerd. Ik heb op het forum gezocht maar vind verschillende oplossingen terwijl ik vermoed dat er maar eentje de juiste is.

Mijn vragen:

-hoe moet ik de externe harddisk nu formatteren om er van te kunnen booten. Let wel: het gaat dus om een intel mac.

-ik denk dat het aan het formatteren ligt maar misschien is dit niet de (enige) oorzaak. Zijn er nog meer zaken waaraan ik moet denken of die ik over het hoofd zie?

alvast bedankt

Breuf

Moderator
    unSOUND

Als je een Intel Mac wilt laten opstarten vanaf een externe schijf, moet de schijf zijn geformatteerd met de GUID indeling. Je kunt dit kiezen op het moment dat je de schijf partitioneerd met het schijfhulpprogramma.

• Start het Schijfhulpprogramma
    • Selecteer je externe schijf
    • Klik op het tabbad Partitioneren
    • Klik onderin op “opties”
    • Kies daar voor “GUID”

Let er wel op dat je schijf dus weer helemaal leeg gemaakt wordt,
    en je een nieuwe backup zult moeten maken.

Bijdrager
    macad7

Ik heb gisteren een Lacie D2 Quadra 320 gekocht.

Ik heb de disk in 2 parties gedeeld waarvan de kleinst (30 GB) voor Windows.
    Ik heb daarbij voor GUID gekozen.

Helaas weet ik het dan niet verder :?
    Heb ik er een systeem op te zetten?
    Of heb ik iets niet goed gedaan want bij het opstarten is alleen Mac en Windows te vinden.

:D

Bijdrager
    Misja
    Geblokkeerd
    Breuf

Het is gelukt nu. Ik had de externe disk inderdaad niet “GUID geformatteerd”.

bedankt

Breuf

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.