3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    NOOBnl

[SOLVED] Airport express gebruiken als gateway.

Ik ben van plan om mijn netwerk uit te breiden middels een airport express.
    Echter wat ik wil is in mijn werkruimte een klein bekabeld netwerkje maken op
    een ander subnetmask dan mijn privé netwerk. Is het mogelijk om in deze de
    airport express enkel te gebruiken als gateway en via de utp internet te voeden
    aan een bekabeld netwerk? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Bijdrager
    Pieterr

Ik denk dat het nog niet helemaal duidelijk is wat je precies wilt bereiken.
    Staat je vraag overigens hier bij? Veelgestelde vragen over AirPort Express

Vraag: AirPort Express heeft slechts één Ethernet-poort, werkt deze als LAN-poort, WAN-poort of als beide?
    Antwoord: afhankelijk van de instellingen kan de Ethernet-poort functioneren als een LAN-poort (gedefinieerd als eenvoudige brug of voor het delen van uw internetverbinding via NAT, Network Address Translation), of als WAN-poort (verbonden met uw internetaanbieder of upstream-router). Het kan echter nooit tegelijkertijd als beide fungeren zoals het originele AirPort-basisstation (Graphite) dat kan. Wanneer AirPort Express gebruik maakt van NAT, fungeert de Ethernet-poort als WAN-poort. Wanneer het is ingesteld als extern WDS-station, kan het fungeren als LAN-poort. Ervan uitgaande dat uw internetaanbieder u slechts één IP-adres verstrekt (gebruikelijk voor thuisverbindingen), betekent dit dat AirPort Express bekabelde clients alleen van dienst kan zijn wanneer het fungeert als extern WDS-basisstation of als brug. Daarom kunt u beter het AirPort Extreme-basisstation aanschaffen als u bekabelde clients wilt ondersteunen en slechts één basisstation (of router, aangezien de routercapaciteiten van AirPort Express hier relevant zijn) wilt aanschaffen.

Bijdrager
    NOOBnl

Mijn vraag is beantwoord. Dankjewel voor de url!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.