9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    smoothly

Soldeerheld zoeken of doorverkopen?

Ik ben niet heel erg slim geweest… In de hoop om mijn powermac G4 agp graphics 350mhz een beetje te kunnen upgraden heb ik op tweedehandsmac een 733mhz quicksilver processor gekocht… met de naive gedachte dat een G4 processor wel zou passen… Maar nu blijkt dat dat niet zomaar past…:cry:

hier wel gevonden hoe je hem eventueel aan de praat kan krijgen. Maar dan moet er gesoldeerd worden… Wat denken jullie? moet ik iemand proberen te vinden in de omgeving leiden die dit aan zou durven? of kan ik hem beter doorverkopen en uitkijken naar een andere processor?:roll:

Bijdrager
    macmatters

zou het risico en de moeit te niet nemen Verkoop het door en neem een specifeik dochter boord voor de G4AGP

Raadpleg ook eens de site xlr8yourmac.com

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

verkopen!

Bijdrager
    smoothly

daar vond ik dus die site over dat het wel te doen is, maar heel lastig… Helaas… Dan maar verkopen…

Bijdrager
    Almerrrrr

het solderen zal wel te doen zijn maar denk niet dat je iemand vind die het risico wil lopen 1 verkeerde
    verbinding en het is helemaal voorbij.

ik kan wel aardig solderen maar zou dit soort dingen nooit doen op spullen van een ander.

Bijdrager
    awi

gewoon zelf proberen. lukt het niet, dan is het pech en zoek je weer een complete tweedehands G4, zal ook niet heel veel kosten. (of bijv een powerbook G4- 400 of 500 met kapot scherm)

Bijdrager
    awi

Of zoals die meneer zegt een kant en klare G4 upgrade processor kopen voor de betreffende machine. Ik werk zelf al 1,5 jaar op een sawtooth 350 die geupgrade is naar 1 GHz en dat loopt prima. het is een upgrade van http://www.Fastmac.com, je kunt direct in US bestellen en als je geluk hebt komt’ie door de douane en hoef je geen BTW er op te betalen.

$230,– voor een 1.1 GHZ

Bijdrager
    candykane

Past wel er is een site voor de dat uit legt hoe je het moet doen.
    kan hem even niet vinden.
    waar het op neer komt
    er moet een stuk uit je zip drive bay ge knipt worden . (heatsink)
    je IDE controller van de cd romdrive moet er af gesoldeerd worden!. cpu is te lang

maar je kunt beter voor 179 euro een powerlogix cpu bestellen!!!

Bijdrager
    smoothly

Thanx allemaal, in de opening post staat een link. Daar staat wel uitgelegd hoe het moet, maar dat kan ik dus niet. Ik kijk inderdaad verder voor een andere processor en deze staat inmiddels al te koop…:x

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.