15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    P4H

Solarseek problemen

Ik ben sinds een aatal maanden ook gebruiker van Apple geworden en het werkt allemaal fantastisch, alleen krijg ik Solarseek niet aan de praat. Voorheen was ik altijd een fanatiek gebruiker van Soulseek en er is mij verteld dat Solarseek het beste alternatief is.

Dit geeft Solarseek aan wanneer ik wil verbinden:::
    “The server could not be reached. This most likely means that the server is down, you are having local connection problems, or the server banned you for flooding the server. Please wait a few minutes and try again.”

Ikzelf denk dat het aan het niet of wel gebruik van een firewall/router ligt, of de port range of het serveradress (een geniale conclusie al zeg ik het zelf).

Kan iemand mij hiermee helpen?

Ik weet niet of het scheelt maar het programma is geinstalleerd op een MacBook en het betreft draadloos internet.

Bijdrager
    sypie

Twee dingen:

Is het IP adres van je mac hetzelfde als je pc destijds? Anders moet je de portforwarding naar een ander IP adres gaan sturen.

Lukt het wel als je een kabeltje laat lopen tussen je router en je mac? Als dat wel lukt zou ik even gaan kijken naar het aantal verbindingen die je per seconde probeert te maken, niet iedere router kan evenveel hebben.

Bijdrager
    P4H

Bedankt voor de reply!

Mijn IP-adres is hetzelfde op het laatste cijfer na. Betekent dat nu dat ik de portforwarding naar een ander adres moet sturen? Zo ja, hoe doe je dat? Ik ben ongelooflijk slecht op dit gebied.

Bijdrager
    Vesper

Welke router heb je?
    Als je een router hebt die dit ondersteunt moet je waarschijnlijk uPnP inschakelen.
    Surf hiervoor, terwijl je met je netwerk verbonden bent naar het adres: http://192.168.1.1 Je komt dan in het configuratiescherm van je router, en dan moet je dat ergens aanvinken.
    Indien je dit (uPnP) niet hebt, moet je manueel de poorten forwarden. Surf hiervoor naar hetzelfde adres. Hier zou je ergens ‘portforwarding’ of iets dergelijks moeten vinden, waar je een programmanaam en de poorten kan invullen die geforward moeten worden.
    http://portforward.com/routers.htm is een site die dit voor héél veel routers stap voor stap uitlegt.
    Succes!
    Vergeet ook niet dat Solarseek in bètaversie zit hé, en er dus nog bugs kunnen inzitten.

Bijdrager
    P4H

Ik heb een Thomson 780 WL (ExperiaBox), hij staat niet op die site van jou maar ik google wel ff. Bedankt…

Bijdrager
    sypie

Het IP van je router is vrij eenvoudig te gokken.

Probeer het IP van je eigen pc te vinden, uit je vorige post blijkt dat je die weet. Dan zou je de laatste getallen (9 van de 10 keer) teug moeten brengen naar de basis.

Voorbeeld:

Mijn pc’s hebben allemaal de eerste cijfers van 10.0.0.*** De eerste 3 cijferreeksen zijn voor de router hetzelfde. De laatste cijfers kun je een beetje gokken, meestal beging een IP reeks bij een 1 , 10 of een 100. Voor jou router geldt eigenlijk hetzelfde (of kijk in de handleiding)

Even gezocht voor je:
    Open a browser and enter 10.0.0.138 (no “http://”) into the address box
    to access the router. Als jou IP van je pc’s ook beginnen met 10.0.0.*** en je hebt een speedtouch dan zijn in de meeste gevallen de laatste cijfers .138 .

Vanaf daar kan ik het je niet vertellen, maar zodra je iets ziet staan van: “portforwarding”, “NAT” dan zou je daar kunnen kijken.

Bijdrager
    P4H

Ik ben al op de site van mn router, ben nu aan het kijken waar ik die port forwarding kan vinden.

Bijdrager
    sypie

Als je het niet kunt vinden, probeer dan een plaatje hier neer te zetten van het menu, misschien is het voor andere mensen heel eenvoudig, je weet maar nooit.

Bijdrager
    P4H

Ik heb uPnP aangevinkt, maar nog steeds geeft Solarseek geen verbinding en krijg ik hetzelfde bericht.

Bijdrager
    sypie

UPnP lijkt mooi, maar op het moment dat er PC’s in je netwerk zitten en daar komt foute zooi op binnen dan kunnen die ook hun eigen poorten open zetten.. Niet zo heel erg verstandig…

Het beste voor je netwerk, zowel mac als pc, is om alles een vast IP te geven.

Zou je anders een plaatje willen sturen?

werf76 apedinges gmail punt com

Bijdrager
    P4H

Ik heb nu ook het Soulseek net werk aan mn router toegewezen of zoiets, haha. Maar nog steeds geen resultaat.

Bijdrager
    P4H
    ”sypie”

UPnP lijkt mooi, maar op het moment dat er PC’s in je netwerk zitten en daar komt foute zooi op binnen dan kunnen die ook hun eigen poorten open zetten.. Niet zo heel erg verstandig…

Het beste voor je netwerk, zowel mac als pc, is om alles een vast IP te geven.

Zou je anders een plaatje willen sturen?

werf76 apedinges gmail punt com

Waar wil je precies een printscreen van?

Bijdrager
    P4H

Hulp is niet meer nodig, hij doet het! Ongelooflijk maar waar!

Iedereen bedankt voor de hulp in het bijzonder sypie!

Bijdrager
    sypie

Als je zo vriendelijk zou willen zijn om je oplossing hier neer te zetten dan kan een andere maccer er ook nog wat aan hebben. Lijkt mij niet echt een groot probleem. Je zult toch weten wat je gedaan hebt neem ik aan?

Bijdrager
    P4H

Het komt erop neer dat de poorten van Solarseek op de router verkeerd stonden. De poorten die voor het Soulseek netwerk gelden zijn 2034-2039. Dit heb ik in de router veranderd door het betreffende ip-adres via het web te gaan.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.