20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    diego72

Software voor wissen externe harde schijven

Ik ben op zoek naar een programma waar je meerdere schijven tegelijk of achterelkaar kunt wissen. Dat ik bijvoorbeeld 4 schijven aansluit en dat deze alle 4 gewist worden. Nu sluit ik steeds 1 schijf aan en gebruik dan disc utility. Maar 1 schijf wissen kost 4 uur dus zou fijn zijn als hier een programma voor is. Alvast bedankt!

Bijdrager
    Wiki Post
    Bijdrager
    GoeieDag

Wat wil je precies?
    Want wissen lost maar een paar seconden.
    Veilig wissen is een ander verhaal; is dat wat je expliciet zoekt?

Bijdrager
    diego72

Ja sorry veilig wissen inderdaad en dan overschrijven met nullen.

Bijdrager
    Eagle1972

Kan via het schijfhulp programma van OSX, daar de externe schijf kiezen en dan optie beveiligd wissen

Bijdrager
    diego72

@eagle1972 Klopt dat doe ik nu maar ik wil er meerdere achter elkaar wissen.. En dat kan niet met schijfhulp programma helaas.

Bijdrager
    MacKevin11

@eagle1972
    Jij bent wel erg snugger bezig..

OT:
    Ik denk niet dat hier een consumenten programma voor is, ik denk namelijk dat de vraag naar zulk soort programma’s erg klein is. Ik weet het niet zeker, maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat hij meerde schijven tegelijk wil gaan wissen…

Een eventuele oplossing is meerdere virtuele machines installeren en elk hiervan 1 schijf laten wissen.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

meer computers gebruiken….

Bijdrager
    SunKeeper

Moet je dan elke dag vier schijven wissen en ben je ook iedere dag te lui om om de vier uur op het knopje te klikken i.p.v. alleen de eerste keer één keer op het knopje klikken?

Ik niet snap niet.:nerd:

Bijdrager
    poing

De oplossing is geduld en even 1 voor 1 wissen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Een sterk magnetisch veld helpt ook.8-)

Bijdrager
    Haike

Maar wel voor eeuwig, ben ik bang…

Wat sneller werkt: Oude schijf onklaar maken en weggooien. Naar de winkel lopen en nieuwe kopen, kost je minder tijd, wel meer geld, en je helpt mee om die afschuwelijke wegwerpcultuur te onderhouden….

Bijdrager
    SunKeeper

:lol:

Hopelijk is het een wat recentere schijf, ik moest laatst een Samsung 250GB slopen uit 2006,(die zal toen vast heel duur geweest zijn) maar had geen goede schroevendraaier om te openen. (vast een uitgestorven schroefdraad)

Ik ben er wel een half uur mee bezig geweest om hier vlakbij in het park het ding zo hard mogelijk op het asfalt te smijten, maar behalve een paar krasjes was er in eerste instantie niets te zien. Ongeveer de 60ste keer gooien sprong het deksel er pas af. Toen de vijf platters nog, maar verder dan een stukje verbuigen kwam ik niet. Geen krasje op te krijgen. In die staat kon je overigens wel binnen één worp iemand knock-out of dood mee gooien.:D

Dus schijf onklaar maken kan ook al aardig in de tijd lopen als je het met vier schijven moet doen. Al zal het met moderne schijven wel ietsje makkelijker zijn verwacht ik.

Bijdrager
    TRML

Een schijf onklaar maken is zo gebeurd, ik doe dat altijd met een priem en die sla ik dan dwars door de behuizing en de schijven zodat die ook de printplaat doorboord en klaar is… kwestie van 10 sec.

Maar als de TS de schijven wil hergebruiken dan zit er niets anders op dan een voor een en te wachten denk ik.

Bijdrager
    Haike
    SunKeeper op 14 januari 2014

:lol:

Hopelijk is het een wat recentere schijf, ik moest laatst een Samsung 250GB slopen uit 2006,(die zal toen vast heel duur geweest zijn) maar had geen goede schroevendraaier om te openen. (vast een uitgestorven schroefdraad)

Ik ben er wel een half uur mee bezig geweest om hier vlakbij in het park het ding zo hard mogelijk op het asfalt te smijten, maar behalve een paar krasjes was er in eerste instantie niets te zien. Ongeveer de 60ste keer gooien sprong het deksel er pas af. Toen de vijf platters nog, maar verder dan een stukje verbuigen kwam ik niet. Geen krasje op te krijgen. In die staat kon je overigens wel binnen één worp iemand knock-out of dood mee gooien.:D

Dus schijf onklaar maken kan ook al aardig in de tijd lopen als je het met vier schijven moet doen. Al zal het met moderne schijven wel ietsje makkelijker zijn verwacht ik.

Zoals reeds gemeld; meer geweld gebruiken door middel van een priem met hamer of dergelijke, ook vuur doet wonderen daar de printplaat daar niet van gediend is… ;)

Bijdrager
    SunKeeper

Een printplaatje is zo te verwisselen, dus de fysieke schijf moet je ook wel schade toerichten.

Erdoorheen slaan is ook niet zonder risico, veiligheidsbril lijkt me dan geen overbodige luxe.

Bijdrager
    macpro

Je zou kunnen proberen door diskutil in een terminal venster aan te roepen.

Bijdrager
    Haike

Je moet altijd voor je eigen veiligheid zorgen, dat is inderdaad gewoon heel belangrijk. Als je de contacten waar de printplaat op moet aansluiten ook naar God helpt valt er niks meer te wisselen.

Bijdrager
    koen
    Bijdrager
    macpro

De printplaat kapot maken heeft geen enkele zin. Schroeven ze er gewoon een andere printplaat op/aan.
    Wil je zeker zijn dat je data nooit meer kan worden gelezen, dan moet je de schijven zelf fysiek vernietigen.
    En het afval over meerdere locaties verspreiden.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.