8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    kevinhoppa

Software voor ordenen gegevens

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een programma, app, wat dan ook om de sales van mijn bedrijf in kaart te brengen.
    Dit staat nu allemaal heel moeilijk in een excel bestand en ik kan er nu niet makkelijk conclusies uit trekken.
    Het liefst wil ik ze in een paar grafieken zetten zodat de gegevens echt “leesbaar” zijn.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Of weten jullie een handig programma dat mij hierbij kan helpen?

Met vriendelijke groet,

Kevin Cuperus.

Bijdrager
    GrannySmith

“de sales van mijn bedrijf”

Lekker duidelijk. Wat wil je nou precies?

Verwacht niet dat je met zo’n onduidelijke vraag een goed antwoord krijgt.

Voor een gemiddeld bedrijf is Excel prima voor allerlei grafieken… geen idee waarom dat voor jou dan niet zou werken? Leg eens uit…

Inactief
    Anoniem

Voor het ‘ordenen van gegevens’ lijkt een database me een stuk handiger dan Excel.

Bijdrager
    tarun

Als je verkoopgegevens netjes in een lijst in Excel staat kan je een draaitabel invoegen. Daarin kan je alle gegevens sorteren zoals je wilt en er zelfs interactieve grafieken aan koppelen.

Bijdrager
    KarelWillem

Precies. Daar is zo’n programma toch voor?

http://www.youtube.com/watch?v=bvkZaROUa2k

Volgens mij zijn er tientallen templates te verkrijgen, waarmee je binnen een minuut aan de gang bent.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Voor het omschreven probleem lijkt eender welk spreadsheetprogramma mij inderdaad ook de juiste keuze: dat is er nu net voor om aan gegevens te rekenen, er grafieken uit te tekenen, enz.

@koen
    : Een database is handiger voor de soort dingen waarvoor veel mensen een spreadsheet gebruiken, inderdaad, maar dan hebben we het eerder over inventarissen, adressenlijsten, enz. Wil je grafieken hebben, dan is een database toch niet echt het geschiktste programma, denk ik zo.

Inactief
    Anoniem

Voor grafieken is Excel inderdaad te gebruiken, maar hij had het ook over ordenen van gegevens, en dan denk ik dat een db toch handiger is. Maar goed.:)

Maar kijk ook eens verder dan Excel. Er staan tientallen ‘business’ apps in de App Store die misschien veel beter en simpeler te gebruiken zijn.

Bijdrager
    kevinhoppa

Ik wil inderdaad alle verkoopgegevens in tabellen zetten. Ik zal verder kijken in Excel en ook de oplossing van KarelWillem nader onderzoeken.

Dat kwam toch ook aardig in de buurt van wat ik wil.

Dank allen !

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.