8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    avanti

Software voor ontwerp signature Apple Mail. Tips?

Ik wil graag in Apple Mail een signature maken in de vormgeving van mijn huisstijl aanvullend met social media buttons. Ik heb geen verstand van html. Weet iemand eenvoudige software waar je dit kan doen? En dat prima werkt?

Bijdrager
    16jeffrey

Ik werk ook graag met Apple mail, alleen het grote nadeel dat ik ervaar is dat de opmaak (dus lettertype, vreemde tekens als é-ê-ë) niet overeind blijft wanneer deze aankomt bij een Windows gebruiker met bijvoorbeeld Outlook.

Ik werk in een organisatie waarbij ik bijna de enige ben die op een iMac werkt met Apple mail. We werken hier dus ook met handtekeningen met social media buttons, logo’s, etc. Wanneer ik dit heb ingesteld zoals ik wil, komt het niet goed over bij Windows gebruikers. De linkjes vallen weg, mijn ingestelde lettertypes worden automatisch omgezet naar Times (terwijl ik Arial heb ingesteld) en vreemde tekens worden omgezet naar vraagtekens.

Wanneer je je handtekening vrij basic en simpel houdt, zal het wel goed gaan denk ik. Dit kan je gewoon instellen bij
    Mail – Voorkeuren – tabblad Handtekeningen

Je social media buttons en logo’s kan je hier zo inslepen en er een koppeling achter hangen.

Bijdrager
    bcgraaf

Ik heb de vorige x even gegoogled op “html handtekening” en er zijn een aantal website welke deze voor je kunnen maken. Gewoon even een aantal uit proberen.

Bijdrager
    feek

Een goede HTML handtekening is niet eenvoudig!

Let er op dat er erg veel mail-clients zijn die elk de HTML-mail op een andere wijze implementeren!

Dus wat er in Apple Mail prachtig uitziet, kan er in bv Gmail of Outlook belabberd uitzien.

Ook moet je er voor zorgen dat alle css styles inline geïmplementeerd zijn.

Wat vervolgens ook vaak mis gaat is als er correspondentie in een mail is (een reply) er allerlei lay-out problemen ontstaan.