8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    avanti

Software voor ontwerp signature Apple Mail. Tips?

Ik wil graag in Apple Mail een signature maken in de vormgeving van mijn huisstijl aanvullend met social media buttons. Ik heb geen verstand van html. Weet iemand eenvoudige software waar je dit kan doen? En dat prima werkt?

Bijdrager
    16jeffrey

Ik werk ook graag met Apple mail, alleen het grote nadeel dat ik ervaar is dat de opmaak (dus lettertype, vreemde tekens als é-ê-ë) niet overeind blijft wanneer deze aankomt bij een Windows gebruiker met bijvoorbeeld Outlook.

Ik werk in een organisatie waarbij ik bijna de enige ben die op een iMac werkt met Apple mail. We werken hier dus ook met handtekeningen met social media buttons, logo’s, etc. Wanneer ik dit heb ingesteld zoals ik wil, komt het niet goed over bij Windows gebruikers. De linkjes vallen weg, mijn ingestelde lettertypes worden automatisch omgezet naar Times (terwijl ik Arial heb ingesteld) en vreemde tekens worden omgezet naar vraagtekens.

Wanneer je je handtekening vrij basic en simpel houdt, zal het wel goed gaan denk ik. Dit kan je gewoon instellen bij
    Mail – Voorkeuren – tabblad Handtekeningen

Je social media buttons en logo’s kan je hier zo inslepen en er een koppeling achter hangen.

Bijdrager
    bcgraaf

Ik heb de vorige x even gegoogled op “html handtekening” en er zijn een aantal website welke deze voor je kunnen maken. Gewoon even een aantal uit proberen.

Bijdrager
    feek

Een goede HTML handtekening is niet eenvoudig!

Let er op dat er erg veel mail-clients zijn die elk de HTML-mail op een andere wijze implementeren!

Dus wat er in Apple Mail prachtig uitziet, kan er in bv Gmail of Outlook belabberd uitzien.

Ook moet je er voor zorgen dat alle css styles inline geïmplementeerd zijn.

Wat vervolgens ook vaak mis gaat is als er correspondentie in een mail is (een reply) er allerlei lay-out problemen ontstaan.

Mijn devies: hou het simpel, gewoon platte tekst met je contact informatie.

Bijdrager
    16jeffrey
    feek op 28 september 2016

Let er op dat er erg veel mail-clients zijn die elk de HTML-mail op een andere wijze implementeren!

Dus wat er in Apple Mail prachtig uitziet, kan er in bv Gmail of Outlook belabberd uitzien.

Wat vervolgens ook vaak mis gaat is als er correspondentie in een mail is (een reply) er allerlei lay-out problemen ontstaan.

Precies dat! Mijn handtekening ziet er in Apple Mail prima uit. Wanneer iemand op mijn mail replied zie ik dat de layout veranderd. Dus andere lettertypes, linkjes vallen weg, vreemde tekens worden omgezet naar vraagtekens. Dat blijft altijd een issue en ik snap niet dat dit niet een keer rechtgetrokken kan worden tussen al die mail-clients (of roep ik nu iets stoms?:lol: )

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  16jeffrey.

Bijdrager
    avanti

Nee hoor, niks stoms in mijn beleving. Ik begrijp ook niet dat Apple Mail en andere mail clients meer gaan samenwerken zodat alles het zelfde er uit komt te zien. Ik zoek een eenvoudige software oplossing waar je een signature kan maken zoals ik dat wil. Wel eenvoudig. Ik merk dat er best wel oplossingen zijn maar vaak is het gebaseerd op Outlook of Office en het ziet er allemaal erg Amerikaans uit. Ik snap de ballen van HTML met al die codes dus moet er toch wel een andere oplossing zijn? Ben toch niet de enige? Gewoon eenvoudig, naw gegevens, daaronder Facebook en Linkedin knoppen (link) en daaronder mijn logo. Maar vaak kom je dan al weer in afbeeldingen terecht, ga je het email venster versmallen wordt de afbeelding ook kleiner ipv croppen. En het zou geweldig zijn als daar ook een versie van de software zijn voor smartphone. Maar ja, het zal wel een onmogelijke wens zijn….

Bijdrager
    feek

Op zich een handtekening maken die er uit ziet zoals je wilt, is haalbaar, als je maar in alle regels van de verschillende clients duikt. En dat is niet eenvoudig! Allemaal te doen met HTML, CSS en wart postprocessing van de code (met PreMailer).

Maar zoals ik al meldde en bevestigd door @16jeffrey de problemen ontstaan wanneer er beantwoord wordt op een mail, delen gekopieerd, gebruikers die bv alles in platte tekst versturen enz enz…. Dan wordt het een onleesbaar geheel.

Gebruik een opgemaakte e-mail voor een nieuwsbrief o.i.d. Daar is het prima voor geschikt. Maar hou je handtekening eenvoudig!

Bijdrager
    SvS

Airmail. En dan opmaken in html. Het werkt dan goed!
    En kun je de images gewoon in de lucht zetten ergens, in plaats van steeds als bijlage meesturen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.