13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    shimai

software voor het maken van gelikte offertes via de mail in de stijl van mailing

Hallo allemaal,
    Voor mijn ondernemingen ben ik op zoek naar een stukje software waarmee ik op mijn Mac zeer nette offertes via de mail kan versturen.

In de basis moet uiteraard een logo, klantnaam en een standaard tekst staan over het gevraagde artikel of artikelen (makkelijk te wijzigen)
    Daarna zou ik dan standaard teksten met fotos voor de gevraagde artikelen willen plaatsen in de vorm van een sectie in de mail met daaronder de afmetingen/prijzen, specificaties en wat links naar de websites van dit artikel.

Volgende kolom bijv. een 2e artikel met idem als voorgaande.

evt. 3e kolom met weer een artikel idem als voorgaande

Voorwaarde is dus dat de layout netjes is en blijft en dat ik bijv. via een knop een kolom / artikel toe kan voegen die ik eerder al gemaakt heb.

bijv.
    Klant wil;

rolluiken dus rolluik sectie

screen zonwering dus screen sectie

Als de verschillende netjes op een rij staande bedragen aan de rechterzijde (handmatig) opgeteld kunnen worden met onderaan een totaal dan scheelt dat natuurlijk ook weer.

Wie weet welke software hier voor geschikt is?

alvast mijn dank

Moderator
    Night

Mail is niet exact het juiste platform hiervoor, vrees ik. Dat komt doordat elk mailprogramma zo zijn eigen draai geeft aan de weergave, en ook de instellingen van gebruikers (ontvangers) kunnen roet in het eten gooien. Om maar te zwijgen over het vensterformaat. Is het niet makkelijker een PDF (device-independant) mee te sturen?

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 2 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    shimai

De offerte mag gerust in een pdf zitten echter de mailings die ik zo ontvang van diversen, moet ik zeggen, die zien er netjes uit en tonen ook netjes op de iphone en tevens op de mac. en die zijn dus direct te zien op het scherm en zijn niet als een bijlage bestand verzonden.
    Ik denk dat dit ook allemaal html is wat er in zit.

Moderator
    Night

Ik denk dat je het dan in de richting van Mailchimp moet gaan zoeken (ook i.c.m. de integratie met e-commerce).

Bijdrager
    domipro

Bijdrager
    aartjan

de meest eenvoudige oplossing is een factuurtemplate in Excel zoeken,
    (daar zijn er ontelbaar veel van)
    daar je logootje inplakken,
    en bij Print kiezen voor PDF.

Moderator
    Night

Je kunt vanuit Excel ook HTML exporteren (Save as web-layout)…. Die kun je dan weer openen in Safari en dan het geheel kopiëren en in Mail plakken… Lekker omslachtig.

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 2 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    shimai

Het idee van de excel sheet is prima, echter de url links werken in de pdf dan weer niet en dat is een gemis.
    Nu weet ik dat dit wel weer te overbruggen is (handmatig) maar het werk wat dit met zich mee brengt is niet aantrekkelijk.
    Als HTML op slaan heb ik ook gedaan echter de attachments moeten dan weer als een extra file map meegestuurd worden, nu ook weer niet handig voor de meeste van mijn (oudere) klanten

Bijdrager
    shimai

Ben ik weer, al een geruime tijd werk ik nu met Dragon mail, echter nu loop ik tegen iets aan wat mij erg handig lijkt maar ik weet mij even geen raad., het betreft het volgende;

Als ik een offerte verstuur dan bied ik deze standaard aan in optie1: met per artikel een stuks prijzen.
    In Optie 2 dienen de stuks prijzen vermeerdert te worden met een bepaald bedrag
    in Optie 3 uiteraard vermeerdert met weer een ander bedrag.

Welke html code kan ik hiervoor gebruiken?

Moderator
    Night

HTML code? Wat dacht je van een rekenmachine ;-)

Bijdrager
    shimai

Wat een onzinnig antwoord, jij typt ook nog op een schrijfmachine zeker. Best leefbaar hoor zonder een computer.
    Iemand een zinnig antwoordt?

Bijdrager
    Shmoo

Waarom ben je handmatig zo aan het friemelen met allerlei tooltjes op je computer, dit zijn toch relatief eenvoudige dingen waar al heel wat bedrijven software voor hebben gemaakt omdat ze zien dat mensen hier zo mee lopen te friemelen.

https://invoice.2go.com
    https://www.freshbooks.com
    https://www.myob.com

En zo kun je wel even doorgaan. Allemaal diensten die zich inzetten om snel een eenvoudig facturen te maken.

Bijdrager
    shimai

Een factuur is toch geen offerte!!!

shimai op 11 juni 2017 #

Hallo allemaal,
    Voor mijn ondernemingen ben ik op zoek naar een stukje software waarmee ik op mijn Mac zeer nette offertes via de mail kan versturen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.