14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Supersut

Software voor een goed doel => Mac OSX 8.5.?? Engelse versie

Beste Mensen,

Ik heb een oude iMac bondi blue staan. Deze ga ik doneren. De mac gaat een zeecontainer in een wordt aan een gezin in Gambia geschonken zodat die kinderen de beginselen van computergebruik mee kunnen krijgen.

Probleem is alleen dat ik alleen NL-se software heb. Ik wil graag de Engelse versie van MAC OSX 8.5.?? hebben. Helemaal mooi zou de bijpassende Office versie van Mac zijn. Ik weet niet over welke versie wij dan praten?

Kortom:
    Ik doneer gratis een oude mac.
    De mac gaat gratis naar Gambia.
    Het verzoek is om gratis passende software.
    Het gaat om 1 computer dus ook om 1 versie software tenzij jullie meer te bieden hebben maar dan moet ik het groter op gaan zetten.

Hier zijn geen commerciele handel achter!! Wellicht krijg je een mailtje van de toekomstige gebruiker!

Wie kan mij helpen??

Bijdrager
    milann

Goed initiatief!
    Jammer genoeg kan ik je niet helpen met het OS.

Succes verder!

Bijdrager
    Nick Nack

1 tip:

OSX 8.5 is er niet. De X in OSX staat voor 10. Dus 8.5 is OS 8.5

Bijdrager
    Zeekomkommer

Neem beter OS 9.2.2, dat is de laatste Mac OS versie van voor OS X. Als je een willekeurige OS 9.x installeert zal software update hem vanzelf updaten naar OS 9.2.2.
    De bijbehorende office die je zoekt is Microsoft Office 2001.

Bijdrager
    AST

Tsja, een goede initiatief, maar ik kan je hier ook niet op een legale manier aan helpen. Succes!

Bijdrager
    frank vh

PRIMA PLAN!!!!!
    Dit zou vaker moeten gebeuren!

Ik geloof echter dat als je de oorspronkelijke CD-ROMs hebt, dat je bij installeren de keuze hebt om de installatie in het Engels of Nederlands, of …. uit te voeren. Ook al heb je Nederlandse schijven, kan je volgens mij nog steeds de Engelse OS installeren. Gewoon een volledige nieuwe clean install uitvoeren, volgens mij, maar dan in het engels.
    (Ik weet het niet zeker, maar kan het hier nu niet even controleren…..)
    Alleen het toetsenbord zou verschillend kunnen zijn voor Nederlands of International English, maar dat betreft hooguit 1 of 2 toetsen, die er niet echt toe doen.
    Ik ben het verder eens met Zeekomkommer: Neem 9.x. Dat is de laatste stabiele versie voor Classic.
    Succes!

BTW: Ik heb eventueel een CD-ROM 8.5 UK English voor je liggen, maar zou toch voor 9.2 gaan! Laat maar horen als je hem wilt!

Bijdrager
    Supersut

Jullie hebben gelijk. Het moet Operating System 8.5 of hoger zijn.

Wie kan mij helpen aan UK versie 9.x en/of Office 2001 UK?

Daarbij: ik heb een 20 foot zeecontainer tot de beschikking dus als jullie oude afdankers hebben dan houd ik mij aanbevolen..

Sleutelbeheerder
    Night

Die systeemsoftware staat gewoon vrij op de Apple site. Even zoeken;-)

EDIT
    Niet meer dus. Een tijdje geleden, toen ik eens in Sheepshaver wilde duiken, nog wel.
    Helaas….

Bijdrager
    annevano

Ik heb 2 install. CD’s voor iMac., volgnes mij OS 9.1
    Mail naar me, en ik stuur ze op.
    Gratis natuurlijk.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”annevano”

Ik heb 2 install. CD’s voor iMac., volgnes mij OS 9.1
    Mail naar me, en ik stuur ze op.
    Gratis natuurlijk.

Zijn dit cd’s die bij die iMac werden geleverd?
    Dan werken ze dus niet op een andere Mac.
    Je moet dus een OS hebben dat ooit los gekocht is.

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”frank

Ook al heb je Nederlandse schijven, kan je volgens mij nog steeds de Engelse OS installeren. Gewoon een volledige nieuwe clean install uitvoeren, volgens mij, maar dan in het engels.

Volgens mij heb je voor elke taal echt een andere installatie CD nodig. Je zal dus waarschijnlijk op zoek moeten naar een engelse versie.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”Zeekomkommer”
    ”frank

Ook al heb je Nederlandse schijven, kan je volgens mij nog steeds de Engelse OS installeren. Gewoon een volledige nieuwe clean install uitvoeren, volgens mij, maar dan in het engels.

Volgens mij heb je voor elke taal echt een andere installatie CD nodig. Je zal dus waarschijnlijk op zoek moeten naar een engelse versie.

Dat dacht ik ook. Het is weliswaar erg lang geleden dat ik OS 8/9 kocht, maar volgens mij is die taalkeuze pas ingevoerd sinds OS-X.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Een vriend van mij had jaren geleden OS9 gekocht, maar helaas: dat was ook de NL versie.

Bijdrager
    trabant

Zolang dat mailtje uit Gambia niets met Western Union Money Transfers te doen heeft….

Multilingual is een OSX-ding.
    Een generieke Engelse OS 9 duikt geregeld op in nieuwsgroepen.
    AppleWorks dito. Spelletjes ook.
    Spullen worden in Afrika eindeloos gerepareerd, dus print ook even een servicemanual uit en bindt die in. Daar zullen ze je op een dag misschien wel dankbaarder voor zijn dan voor de machine.;)
    Misschien dat je hier nog aan wat laptopgeheugen (PC66, 144pins SO-DIMM) kan komen: afhankelijk van de revisie kan er 384 (256+128) of 512 MB (2×256) in.
    ik heb een rev.A met 256MB gehad, die trok OSX10.3Panther boven verwachting: je moet dan wel onder Classic eerst de firmware updaten, voordat je OSX er op zet.
    De originele 4 of 6 GB schijf is ook in Gambia even klein en even versleten. De Bondi herkent schijven tot 128 GB, dus een in onbruik geraakte 40 of 80 GB erin zetten gaat wel lukken.

Vergewis je je er ook even van dat ze daar in Gambia 220 Volt hebben en geen 110 of iets anders?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.