4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Xenophon

Software voor een Copywriter / Journalist

Ik probeer nu mijn ma eindelijk eens over te krijgen van haar oude Windows-WordPerfect 8 combinatie, naar een modern Mac-mini systeem zonder problemen.

Echter ik ben DTP-er / Vormgever en totaal niet thuis in de wereld van de professionele tekstopmaak. Ik gebruik een enkele keer Word 2004 NL om wat teksten te kopieren naar Indesign, maar zou graag wat meer weten over Tekstopmaak op de Mac.

Belangrijkste zaken die ik moet weten: de standaard spelling / woord controle in Word vind ik vrij slecht. Zijn er mogelijkheden om ‘VanDale’ lijsten er aan toe te voegen? WordPerfect had een enorm goede ‘synoniemen’ en realtime drop-down menu waar m’n ma nogal aan gehecht was.

Nu weet ik dat er sinds kort een MS Word NL 2004 is, maar ik weet niet echt het verschil met de voorgaande ‘Engelse’ versie. En wat koop ik nu het beste? Word-Professional of Standaard? En hoe krijg ik een degelijke ‘schrijf’ omgeving.

Graag jullie tips!

Bijdrager
    beammeup

koop liever iWork.
    Daar zit ‘Pages’ in.
    Prima spellingccorrectie,.. exporteren naar rtf, word, html, PDF,.. zonder gedoe.
    Keynote, soort PowerPoint maar dan mooier, krijg je er bij.

:o

Bijdrager
    J.C.

Yep en volgendjaar komt waarschijnlijk een spreadsheet bij:)

Er is ook nog een gratis oplossing, openoffice zelf gebruik ik het niet, maar een vriend wel en het bevalt hem uitstekend

Bijdrager
    Xenophon

Al die oplossingen ken ik al, maar ’t gaat niet om goedkoop of ‘anders’. Een product waarmee je je geld verdient moet gewoon goed zijn. Een degelijk Nederlandstalig programma, met goede ‘VanDale’ mogelijkheden dus, als het bestaat tenminste.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.