5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Andre Mesker

Software voor 3D ontwerpen en printen van verpakkingen.

Ik heb als opdracht gekregen een fles te ontwerpen van karton met als doel die in meerdere delen te kunnen printen om later (erg groot) in elkaar te zetten. Dus eerst een koker voor het onderste gedeelte, dan een taps toelopend middengedeelte en nog een smaller stukje voor de hals. Ik ben in Illustrator begonnen maar het valt me zwaar tegen. Ik print en knip en plak (op 15% van de grootte die de fles uiteindelijk moet worden) me een ongeluk maar eigenlijk is dat nog steeds niet betrouwbaar, Best kans dat uiteindelijk mijn onderdelen op ware grootte helemaal niet goed op elkaar aansluiten. Illustrator is tenslotte geen technisch programma.

Is er een programma waar je dit soort dingen in 3D kunt maken en als dat goed lijkt dat het programma de onderdelen in 2D ‘uit elkaar klapt’ zodat je het kunt gaan printen? Ik heb het nu over een fles maar ook voor gewone verpakkingen zoals doosjes en displays zou het handig zijn.

Esko heeft het programma ‘Studio’ dat lijkt te doen wat ik zoek maar is erg duur (€ 151,- per maand voor de Essentials versie of 600,- per maand voor de volledige versie).

Weet iemand alternatieven?

En bedankt maar weer voor het meedenken.:-)

Moderator
    Night

Strata is een mogelijkheid. Verder heeft Esko naast ‘Studio’ nog ArtPro. Ook Engview heeft een package en display designer suiteΒ (ook als Illustrator plugin). Tot slot is er nog iC3D van CreativeEdges. Maar er zijn er vast nog veel meer!

Wil je binnen Adobe Illustrator blijven, kijk dan eens naar 3D plugins, zoals Origami, die van Engview (zie hierboven) of Context van LiveSurface

Verder zijn er natuurlijk ook nog de nodige Tutorials.

Bijdrager
    Andre Mesker

<p class=”cite”>Night op 20 juli 2018 om 16:14</p>
    Strata is een mogelijkheid. Verder heeft Esko naast β€˜Studio’ nog ArtPro. Ook Engview heeft een package en display designer suiteΒ (ook als Illustrator plugin). Tot slot is er nog iC3D van CreativeEdges. Maar er zijn er vast nog veel meer!

Wil je binnen Adobe Illustrator blijven, kijk dan eens naar 3D plugins, zoals Origami, die van Engview (zie hierboven) of Context van LiveSurface

Verder zijn er natuurlijk ook nog de nodige Tutorials.

Jij zoekt overduidelijk beter dan ik. Ik ga het onderzoeken. Dank je wel!:-)

Moderator
    Night

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen. Succes met je verder speurtocht. Laat – als je wil – hier even weten als je een keuze hebt gemaakt en waarom die op dat specifieke product is gevallen. πŸ‘

Bijdrager
    Andre Mesker

<p class=”cite”>Night op 20 juli 2018 om 20:33</p>
    Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen. Succes met je verder speurtocht. Laat – als je wil – hier even weten als je een keuze hebt gemaakt en waarom die op dat specifieke product is gevallen. πŸ‘

Doe ik!:-)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.