10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Barteijk

Software verwijdering ruis in films

Wie weet een softwareprogramma dat ruis uit je digitale films kan verwijderen? Ik heb de nieuwste versie van Imove, maar die kan dat niet.
    Ben wat dat betreft teleurgesteld in Apple, want ook geen van de andere software van Apple kan dat.
    Wie weet raad.

Met vr. groet,
    Bart

Moderator
    Mac Daddy

Misschien is er software die het kan, maar mooier zal het er nooit op worden. Nu kan je teleurgesteld in Apple zijn, maar dit soort dingen hoor je altijd tijdens de opnames goed te doen of gewoon accepteren dat het ergens te donker is en er dus ruis in je beeld komt.

Bijdrager
    Barteijk

Neemt niet weg dat Apple dat niet in zijn software heeft zitten en dat is op zich een gemis.

Bijdrager
    sedikit

Probeer deze plug-in eens. Ik heb er geen ervaring mee. Neat Video:
    http://www.macupdate.com/find/mac/neat%20video
    Edit: deze van Topaz misschien?
    http://www.topazlabs.com/enhance/

Moderator
    Mac Daddy

@Barteijk: iMovie is een consumenten editing programma. Als jij dit soort dingen mist, dan moet je op zoek naar meer professionelere software. En daarnaast heb ik al duidelijk gemaakt dat ruisverwijderings tools niet altijd het beeld er mooier op maken. Ruis zit nu eenmaal in de opname en is niet een laagje wat er op ligt en er zo kan worden afgehaald.
    Maar probeer die plug-in die sedikit angeeft. Wie weet geeft het een goed resultaat.

Maar ruis is iets waar je tijdens je opnames rekening mee moet houden.

Bijdrager
    Barteijk

Je hebt wel gelijk Mac Daddy. Ik zal er ook voortaan rekening mee houden. Maar dit gaat over een 8 mm filmpje wat op dvd is gezet en heel veel ruis bevat. Als ik het maar iets verbeterd ben ik al blij.
    Bedankt voor jullie reacties. Ik zal eens naar de sites toegaan die jullie me hebben aanbevolen.

Groetjes Bart

Moderator
    Mac Daddy

8mm film ruis? Dat moet je er juist in laten. Niets is mooier als ruis van echte film.
    Ik dacht even dat het om digitale ruis ging. Dat is doorgaans niet zo fraai.
    Maar goed. Ik heb het materiaal niet gezien, dus kan ook niet oordelen erover. Maar filmruis is vaak wel mooi, vind ik. Tenzij je ruis bedoelt die is ontstaan bij het overzetten van film naar dvd.

Bijdrager
    sedikit

Helemaal eens met Mac Daddy. Off-topic: het valt me erg op dat sinds de invoering van de digitale camera’s er ontzettend veel geleuterd wordt over dat de (film)afbeelding “scherper moet”, “meer details moeten zichtbaar zijn”, dat “de horizon staat niet recht” enz. Een zeer ernstig misverstand dat leidt tot een digitale kronkel. Deze lukrake voorbeelden (Cartier Bresson) zouden met al die “correcties” totaal om zeep gebracht zijn:

Bijdrager
    Hansi2124

Wat vorig jaar of 20 jaar geleden aangenomen werd als “goed” of “de juiste manier” kan vandaag de dag wel weer heel anders zijn.
    Voorbeeld: “vroegah” was er rust in de beelden en overgangen. (Kijk naar Max en de beelden van 60 jaar tv). Vandaag de dag moet alles flitsender en hard. (kijk naar MTV, programma’s voor jongeren op Ned. 3 enzo)

On topic nu maar weer.:wink:

Bijdrager
    AppleStef

Eens met Mac Daddy en sedikit, er zijn sommige dingen dat je gewoon niet mag fixen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.