10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Barteijk

Software verwijdering ruis in films

Wie weet een softwareprogramma dat ruis uit je digitale films kan verwijderen? Ik heb de nieuwste versie van Imove, maar die kan dat niet.
    Ben wat dat betreft teleurgesteld in Apple, want ook geen van de andere software van Apple kan dat.
    Wie weet raad.

Met vr. groet,
    Bart

Moderator
    Mac Daddy

Misschien is er software die het kan, maar mooier zal het er nooit op worden. Nu kan je teleurgesteld in Apple zijn, maar dit soort dingen hoor je altijd tijdens de opnames goed te doen of gewoon accepteren dat het ergens te donker is en er dus ruis in je beeld komt.

Bijdrager
    Barteijk

Neemt niet weg dat Apple dat niet in zijn software heeft zitten en dat is op zich een gemis.

Bijdrager
    sedikit

Probeer deze plug-in eens. Ik heb er geen ervaring mee. Neat Video:
    http://www.macupdate.com/find/mac/neat%20video
    Edit: deze van Topaz misschien?
    http://www.topazlabs.com/enhance/

Moderator
    Mac Daddy

@Barteijk: iMovie is een consumenten editing programma. Als jij dit soort dingen mist, dan moet je op zoek naar meer professionelere software. En daarnaast heb ik al duidelijk gemaakt dat ruisverwijderings tools niet altijd het beeld er mooier op maken. Ruis zit nu eenmaal in de opname en is niet een laagje wat er op ligt en er zo kan worden afgehaald.
    Maar probeer die plug-in die sedikit angeeft. Wie weet geeft het een goed resultaat.

Maar ruis is iets waar je tijdens je opnames rekening mee moet houden.

Bijdrager
    Barteijk

Je hebt wel gelijk Mac Daddy. Ik zal er ook voortaan rekening mee houden. Maar dit gaat over een 8 mm filmpje wat op dvd is gezet en heel veel ruis bevat. Als ik het maar iets verbeterd ben ik al blij.
    Bedankt voor jullie reacties. Ik zal eens naar de sites toegaan die jullie me hebben aanbevolen.

Groetjes Bart

Moderator
    Mac Daddy