10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    cezanne

Software Update wil niet aanwezige Wunderlist en Twitter updaten

Heb hier al een tijdje last van maar hoopte dat het ‘vanzelf’ zou overgaan.
    Ik heb een iMac late 2009 met ML. Ooit wel eens Twitter en Wunderlist op gehad maar eraf gegooid. Staan ook niet meer in de lijst met programma’s. Toch wil mijn iMac die 2 updaten, als ik de Software Update start. Voer ik die update dan toch maar uit, om van het gezeur af te zijn, dan krijg ik natuurlijk foutmeldingen dat het niet is gelukt.
    Ik herinner me vaag dat dit hinderlijke verschijnsel eerder is gemeld op een forum. Toen zei men: foutje, zal wel gerepareerd worden binnen OSX, maar ik zit er dus nog steeds mee.
    O ja, en upgraden naar Mavericks zou het probleem misschien kunnen oplossen, maar daar heb ik geen zin in, Mavericks heeft mij te weinig te bieden om het risico te lopen dat allerlei software niet meer (zo fijn) loopt.
    Dus ik hoop op een tip om het binnen 10.8.5 op te lossen.

Inactief
    Anoniem
    cezanne op 15 december 2013

Voer ik die update dan toch maar uit, om van het gezeur af te zijn, dan krijg ik natuurlijk foutmeldingen dat het niet is gelukt.

Wat zijn die foutmeldingen precies?

Bijdrager
    cezanne

Twitter:
    als ik klik op Update verschijnt er een window om in te loggen voor de app store met de volgende gegevens:
    Apple ID: [email protected]
    Daarbij moet ik een wachtwoord intoetsen. Dat ik niet weet want ik heb geen idee wie trevor muller is…
    Wil ik ook niet weten, ik wil gewoon van die twitter zooi af waarvan ik de applicatie dus niet eens kan vinden op mijn mac!

Wunderlist:
    als ik klik op Update wordt er iets uitgevoerd wat lijkt op een update (terwijl ik Wunderlist niet in de Applications heb staan)
    maar vervolgens wordt Wunderlist wel geinstalleerd en staat dus ineens wel in de lijst met Applications
    als ik het programma start moet ik inloggegevens invoeren van e-mail of facebook, inclusief wachtwoorden,
    dat doe ik niet want ik vertrouw die informatie niet toe aan dit ongewenste programma
    maar dan ben ik dus wel weer gevangen want hoe nu verder?

Even met AppZapper het programma verwijderd, wat lukt maar….. in de Mac OSX Software Update staat Wunderlist weer vrolijk klaar te wachten op een Update. Bizar!

Bijdrager
    IGBA
    Bijdrager
    cezanne

bedankt voor de link IGBA
    maar helaas geen gewenst resultaat;
    met het programma FindAnyFile kan ik wel de MASReceipts vinden maar die zijn gekoppeld aan programma’s die ik wel degelijk op mijn mac heb staan, dus geen receipt voor Twitter of Wunderlist

overigens vond ik wel een MASReceipt van Wunderlist, maar die was dus meegekomen met mijn Software Update actie zoals ik eerder beschreef;
    intussen ligt Wunderlist inclusief die MASReceipt in de prullenbak, wat geen reden is voor MAC OSX om niet nog steeds een Update aan te bieden:-(

Bijdrager
    cezanne

bedankt koen,
    die verwijzing komt dus neer op Spotlight helemaal opnieuw laten indexeren omdat deze de ‘aanreiker’ is van de software update en het bestand corrupt kan zijn; ik heb dat nu in gang gezet, zal wel even duren denk ik maar heb ik verder geen last van want ik gebruik spotlight toch niet voor zoekacties aangezien DiskLens dat werk sneller en beter doet:-)

ik laat nog even weten of het gelukt is als het zover is…

Bijdrager
    cezanne

de actie heeft 50% winst opgeleverd:
    twitter is nu verdwenen uit de lijst met software updates maar dat stomme wunderlist staat er nog gewoon!

Inactief
    Anoniem

Krijg je nog steeds dezelfde fourmelding met de andere gebruiker?

Die tip vond ik trouwens eenvoudig door op dat email adres van trevor te zoeken. Misschien kun je dat ook proberen in combinatie met Wunderlist.

Bijdrager
    cezanne

Wunderlist blijft een ander verhaal. Alles wat naar wunderlist riekt heb ik van de mac gegooid, en er is ook geen MASReceipt te vinden.
    Zojuist nog een keer Spotlight opnieuw laten indexeren. Helpt niet: Wunderlist staat gewoon weer onder Software Update. En als ik daar dan weer op klik wordt dat programma gewoon weer op mijn imac geïnstalleerd. Om gek van te worden! Grote vraag is natuurlijk: wat is de trigger om Wunderlist in die Software Update lijst op te nemen? Als ik met Find All Files geen MASReceipt kan vinden op de mac, hoe komt Spotlight er dan bij? Of klopt het toch niet dat Spotlight verantwoordelijk is voor het vermelden van updates daar?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.