9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    SvS

Software-update vereist [opgelost]

Dit elke keer als ik mijn iPhone op de Mac aansluit. En ja, dat is vaak wegens opladen tijdens werkuren. En natuurlijk is Big Sur er lang niet, maar hoe kan ik deze melding definitief weglaten?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Heeft waarschijnlijk niets te maken met Big Sur.

Wat staat er bij Meer info?

Bijdrager
    SvS

Meer info… leidt naar deze pagina.

Ik klikte tot nu toe weg met ‘Niet nu’, omdat ik dacht dat het met Big Sur te maken had. Er staat niks binnen Mac in App Store onder de updates of systeemvoorkeuren. Dus ik dacht dat het een bug zou zijn. En ‘installeren’ doe ik liever niet tijdens werktijd.

Maar nu waagde ik de gok.

En dan was het klaar. Melding weg. Sorry, dit topic is na 2 weken ergenis geplaatst en nu is het ook weer opgelost. Bedankt JoopJoopJoop dat je zei dat niks met big sur te maken had.

Bijdrager
    Buzz

[update: net te laat… al opgelost.]

Inderdaad… lijkt me sterk dat Big Sur al vereist is voor welke iPhone software versie dan ook.

Definitief weglaten gaat denk ik door op “Installeer” te klikken (eventueel na bestuderen “Meer info…”). Als dat problemen oplevert dan ligt daar de vraag, lijkt mij, en kan je het beste daar meer informatie over geven.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door Buzz.
    Bijdrager
    SvS

Bedankt Buzz:-)

Bijdrager
    GoeieDag

Twee weken ergernis? En dan niet gewoon even op ‘Installeer’ klikken? Dit soort updates komen wel vaker voor na een iOS update.

Bijdrager
    SvS

Tja, ik ben het niet gewend, zoals gezegd, ik doe liever geen grote updates onder werktijd, en deze was onbekend, laat staan dat het duidelijk is hoeveel het is, of er herstart nodig is en waarvoor precies… maar goed, laat maar. Beter teveel vragen, dan gewoon klakkeloos klikken.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Zo maar “gewoon even op installeer klikken” volgens advies van Goeiedag is zeer onverstandig om dat te doen.

Bijdrager
    GoeieDag

Waarom onverstandig, beste Joop? Het komt van Apple, dus je kunt rustig stellen dat het een veilige update is. Je kunt ook instellen dat dit soort updates automatisch gedownload, én geïnstalleerd worden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.