2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    josephusjg

software update server probleem

Ik had donderdag de melding op mijn updater dat lion een 10.7.1 had klaar staan, maar het kwam niet uit om hem opnieuw op te starten en later was het bedtijd. Imac uit en vrijdagochtend weer aan en de update opnieuw proberen op te halen. Geen succes: foutmelding dat er geen contact mogelijk was met de software update server en daarbij de verwijzing naar mijn mac mini server.

Situatie:
    imac op lion, mbp op lion, mac mini op Snow leopard Server (nog geen tijd gehad voor upgrade).
    imac updaten lukt niet, mbp geen probleem, 1 dag eerder ook geen probleem

Wie snapt het probleem? wie heeft suggesties hoe ik dit kan oplossen? Hoe kan ik instellen waar de updates opgehaald moeten worden?

NB: de update heb ik wel al uitgevoerd door het bestand bij Apple te downloaden

groet,

Jos

Bijdrager
    Maurits

Ik vermoed dat jouw iMac nog de instelling heeft om de jouw eigen software update server te gebruiken.
    De 10.6.8 server op jouw mini zal standaard geen enkele 10.7.x update doorgeven.

Je kan dat op twee manieren oplossen:
    -zet de te software update server die gebruikt wordt door je iMac (en andere lion clients) terug naar de standaard van Apple (b.v. door het bestand /Library/Preferences/com.apple.SoftwareUpdate.plist te verwijderen (althans dat is het bestand onder SL, en w.s. ook onder Lion)

-pas jouw software update server aan, door upgrade naar Lion Server (maar dat is wel heel andere koek) of door deze simpele tweak: (zelf nog niet getest) “Configuring 10.6.8 Server to Deliver Lion Software Updates” bij afp548.com

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.