13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    jeroen_mac

Software Update Probleem

Het updaten van mijn software via Software Update geeft bij de laatste apple updates (iLife & iTunes) de volgende melding: “Software Update could not expand the package correctly.” De updates kunnen dus niet geinstalleerd worden.

Heb disk & permissions repair gedaan.
    Wat kan ik doen zodat Software Update weer goed werkt?

Bijdrager
    fatboysmart

Geen idee of dit de oplossing is, maar je moet eerst deze update installeren…

link naar Apple

En daarna de laatste update via Software Update.

Bijdrager
    jeroen_mac

Heb ik geinstalleerd. Probleem blijft bestaan…

Ook andere updates (zolas macbook efi firmware) werken niet trouwens. Zelfde error.

Bijdrager
    www.project-euh.com

Misschien?:

In some cases Software Update may list an update but fail to successfully install it. You may get an error message such as one that says, “Some of the checked updates couldn’t be installed. Software Update could not expand the package correctly.” In the Software Update window, an exclamation-point icon will appear to the left of the name of each update that was not installed. If this happens, remove any package and receipt files for prior versions of the problem software (prior updates to iTunes, for example, if that is what you are updating) from the /Library/Packages and /Library/Receipts folders. Then try again. Otherwise, choose Download Only, to have Software Update just download the update package to your Desktop. Then double-click the package to launch Installer, which will hopefully succeed where Software Update failed.

If problems persist, your last resort is to completely reinstall Mac OS X.

Bijdrager
    jeroen_mac

Heb de volgende dingen al geprobeerd:

* Repair disk
    * Repair permissions
    * /Library/Preferences/com.apple.SoftwareUpdate.plist – verwijderd
    * /Users/xyz/Library/Preferences/com.apple.SoftwareUpdate.plist – verwijderd
    * /Library/Packages -verwijderd
    * /Library/Receipts folders – verwijderd
    * Nieuwe account (adminrechten) gemaakt en via die weg SWU geprobeerd.

Geen succes. Vergeet ik iets? Andere oplossingen?
    Ik moet toch niet een complete re-install doen van Mac OSX om de SWU weer werkend te krijgen?

Bijdrager
    jeroen_mac

up. niemand?

Bijdrager
    Michaeltje

en via je terminal

sudo SoftwareUpdate -a

bovenstaande commando ingeven?

Moderator
    unSOUND

Toevallig schijfruimte geprobeerd te winnen door dingen weg te gooien met een programma zoals Monolingual, ClearApp of andere ?

Bijdrager
    jeroen_mac

via de terminal lukt ook niet echt.

inderdaad cleanapp(en in verleden appzapper) gebruikt…

oplossing?

Moderator
    unSOUND

Geweldig, weer een slachtoffer van die opruim-tools…

Waarom luistert er toch niemand als je zegt dat je die zooi niet moet gebruiken ?

Beste oplossing is om OS X opnieuw te installeren met de “Archive and Install” optie, dan worden alle systeembestanden die je hebt verwijderd weer terug gezet, en blijven je documenten en software ook intact. Wel heb je kans dat ze ook andere software verziekt hebben die niet van Apple is, die zul je dan ook opnieuw moeten installeren…

Bijdrager
    jeroen_mac

@unSound: Was niet op de hoogte van de verziekende werking van die tools…:oops: thanks

Mijn systeeminstellingen etc blijven dan ook intact? Moet ik alle niet apple apps (office bv) opnieuw installeren dan?

Moderator
    unSOUND

Het systeem zelf wordt vervangen waar nodig, al je software, instellingen en bestanden blijven gewoon staan. Maar zoals altijd geldt dat je altijd een backup moet hebben… Niet alleen voor je een instalatie gaat uitvoeren, maar gewoon altijd… Want dan had je nu gewoon de backup terug kunnen zetten en had je Mac binnen een uur weer helemaal “als vanouds” geweest.

Bijdrager
    jeroen_mac

probleem opgelost.
    thanks unSOUND

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.