11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    jafolkers

Software-update loopt vast onder 10.3.3

Sinds de laatste 10.3.3 update kan ik niet meer software updaten, het programma stopt er mee en ik heb al een paar keer een rapport verstuurd naar Apple. Ook wil de nieuwe Java update er nog steeds niet overheen. Niet nodig zegt de Mac terwijl de Java versie die ik er op heb staan ouder is als de nieuw aangebodene. Wie weet raad of heeft tips.

Janny

Bijdrager
    cubizer

Download anders de Java update in ieder geval ff van de site af. Dan kun je die wel installeren. Zie http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120309 voor java 1.4.2 download.

Bijdrager
    remier

Probeer eens in de Terminal (als root = cmd “su”) te spelen met het commando “softwareupdate”

Uitleg kan je vinden met het commando “man softwareupdate”

Bijdrager
    Elsie

Er wordt in verschillende forums (of is het fora?) gemeld dat problemen na een update opgelost kunnen worden als je de gecombineerde software update (van Apple’s website te downloaden) er nog eens overheen zet. Opgeloste problemen zijn van allerlei, relatief kleine dingetjes tot USB 2 problemen. Sommigen moesten deze procedure twee maal herhalen todat als bij toverslag alle problemen verdwenen.

Suc6

Bijdrager
    JeePee

Om aan te sluiten bij Elsie, kijk hier eens: Problemen na grotere updates?

Bijdrager
    jafolkers

Ik had hem ook al van de java site af gehaald maar ook dan wil hij niet. Heb het al diverse keren geprobeerd om hem los te installeren en ook via de software-update, maar die loopt vast/stopt er dan mee.
    En over terminal gesproken, zoveel verstand heb ik er niet van dat ik daar al in duik, ben in november geswitched, maar terminal durf ik nog niet aan.

Janny

Bijdrager
    JeePee

Heb je de Combo-Updater 10.3.3 nog een keer gedraaid? Dus niet de Java-update?

Bijdrager
    remier

Probeer die combo idd even uit, zo gepiept

Bijdrager
    jafolkers

Ja, ik had de combo-update gedaan omdat ik nog steeds 10.3. had. Java is gewoon niet meegegaan en los wil Java ook niet installeren.

Janny

Bijdrager
    JeePee

Heb je DiskWarrior of TechTool Pro 4? Probeer je Directory eens te herstellen, wellicht lukt het daarna…:?

Bijdrager
    jafolkers

Die programma’s heb ik beide niet. Andere opties misschien? Ben een switcher (5maanden ongeveer) en heb nog niet zoveel programma’s.

Janny

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.