11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Aalt

software update ipad 1

Mijn schoonmoeder (87 jaar) heeft zich een ipad 1 laten aansmeren terwijl de volgende al in de schappen lag en dan ook nog eens voor het volle pond. Nu heeft ze er heel veel foto’s op. Ze wil heel graag kunnen skypen met haar kinderen dus ik zou het er op zetten. Blijkt geen IOS 5 op te zitten, dus dacht ik naar software update te gaan. Maar dat staat er niet op bij de instellingen. Mogelijk lukt het wel wanneer ik het aansluit op mijn computer, via itunes, maar dan komen mijn gegevens op haar ipad (wat ik niet wil) en dan raakt ze al haar foto’s kwijt. Dat zou een ramp zijn voor haar. Hoe krijg ik er IOS 5 op, zonder iets kwijt te raken?
    Dropbox werkt niet vereist IOS7. Vast hartelijke dank voor de moeite

Bijdrager
    KarelWillem

Updaten op de computer waarop deze iPad ooit gesynced is geweest.

Ik neem aan dat hij ooit ergens aan een computer heeft gehangen?

Geblokkeerd
    Humain

Kun je de foto’s niet benaderen als je hem aan een random computer hangt die je vertrouwd?

Bijdrager
    Beech

Dit zegt Apple er van.

Als er nog aankopen overgezet moeten worden, lees dit.

Bijdrager
    Fester

Skypen op een iPad 1? Daar zit geen camera op.
    Je kan de ipad gewoon aan jouw mac hangen, komt deze tevoorschijn in iTunes onder haar naam.

Bijdrager
    Niels

‘Gewoon aan jouw Mac hangen’ ja en nee. Draai allereerst een back-up en zorg vervolgens dat de synchronisatie instellingen zo staan dat jaar gegevens bewaard blijven.

Bijdrager
    Appellover

iPad 1 laatste update is 5.1.1 Verder updates alleen voor iPad2 en nieuwer. Skypen gaat wel met uitsluitend audio ,video niet mogelijk (geen camera in iPad1)

Bijdrager
    JBStudio

Aan je Mac hangen… Niks syncen met iTunes e.d. Überhaupt heel iTunes niet openen. Vervolgens fotolader opstarten en al de foto’s veilig stellen dmv te slepen naar een map… Daarna kan deze eventueel opnieuw ingesteld worden…

Succes

Bijdrager
    makasa

Is de iPad 1 dan nog te koop?

Bijdrager
    Beech

Marktplaats?
    Maar “aansmeren” lijkt meer uit de omgeving….

Bijdrager
    Aalt

iedereen die gereageerd heeft , hartelijke dank, ik kan er zeker wat mee. En wat ook duidelijk is dat er dus geen camera opzit, dus ik moet gewoon uitkiken naar een ipad 2 of verder voor haar. Nogmaals dank en mooie feestdagen toegewenst, Aalt

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.