12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    iMac G3

Software update blijft hangen

Hallo people,
    Ik heb een vreemd probleempje…
    Software update op mijn Mac doet helemaal niks. Er blijft staan “zoeken naar nieuwe software”
    ik heb m nu al dagen aan staan, heb alles al geprobeerd (cache files verwijderen, permissies herstellen, com.apple.SoftwareUpdate.plist verwijderen en ik heb ook geen little snitch zoals ik op andere forums lees als zijnde een oorzaak).
    Het betreft trouwens Lion 10.7.2 op een iMac i3 uit 2010.
    Maar het ding doet helemaal niks, en ik weet dat er wel updates zijn want op mijn MacBook krijg ik het wel allemaal binnen, ook via dezelfde kabel via dezelfde router.
    Dit staat er:

en daar blijft ie dan ook fijn op staan.
    Het typische is, als ik Software update annuleer en ik klik het op nieuw aan, springt het laadbalkje weer precies naar die plek.
    Ik ben trouwens niet van plan het hele ding opnieuw te installeren want er staan ontzettend veel programma’s en documenten van school op.
    Hopelijk kan iemand mij helpen!:)

Bijdrager
    iMac G3

Bijdrager
    Hansi2124

com.apple.SoftwareUpdate.plist
    Dit bestand wat in de hoofdbibliotheek in Preferences staat even op je bureaublad zetten en dan weer proberen het het nu wel werkt.
    Zo ja, dan kan dat bestandje van je bureaublad in de prullenbak. Zo nee, dan plaats je het weer terug.

Bijdrager
    iMac G3

Bedankt voor de reactie maar helaas heeft het niet geholpen.
    Balkje blijft nog steeds op die plek staan. Heb m al uren zo aan staan en er gebeurt echt niets.

Het gaat trouwens over een vrij nieuwe iMac uit 2010 met 10.7.2

Bijdrager
    iMac G3

anyone?

Bijdrager
    iMac G3

jammer hoor…

Bijdrager
    appievanr

Hoi,

Gooi eens de inhoud van de map Updates in de prullenbak /Macintosh HD/Bibliotheek/Updates/…. Daarna even opnieuw opstarten en controleren op updates.

Bijdrager
    iMac G3

bedankt voor de reactie, maar dit heb ik ook al geprobeerd:(
    het erge is nog dat wij 2 identieke iMac’s hebben en dat die andere het wel doet…
    groet,
    Frans

Bijdrager
    appievanr

Hoi,

Probeer eens de nieuwste combo update opnieuw te installeren, en het daarna opnieuw proberen met software update.

http://support.apple.com/kb/DL1459?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    iMad

andere gebruiker aanmaken en via die gebruiker updaten

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb zo’n idee dat het inmiddels wel is gelukt….:-|

Bijdrager
    iMac G3

Nee haha een week later was mijn iMac kapot:P ram-geheugen naar de @$%@$
    gelukkig binnen de garantie

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.