30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

    Software update???!!

    Ik zag dat er een update was van iTunes (10.7).
    Echter als ik de software update activeer krijg ik steeds de foutmelding:

    En als ik OK klik komt de melding dat er geen updates zijn.
    Mac opnieuw starten geeft geen soelaas.

    Iemand een idee?

    Bijdrager
    Hansi2124

    Ik krijg dezelfde fout. Misschien te druk op de servers of gewoon een fout bij Apple. Later nog eens proberen zou ik zeggen.

    Bijdrager
    OMT-fan

    Het blijkt inderdaad niet aan mijn Mac te liggen, op een andere Mac (in hetzelfde netwerk) krijg ik dezelfde melding.
    Wachten maar even af dus…..

    Bijdrager
    iFredo

    Gewoon even downloaden via: http://www.apple.com/itunes/download/

    Inactief
    Anoniem

    Geen problemen hier

    Bijdrager
    JordyAsjes

    Zelfde melding hier (MBA) en toen itunes maar via de apple site zelf gedownload.

    Bijdrager
    Nautdeapplefan

    Precies hetzelfde probleem.

    Bijdrager
    OMT-fan

    En nog steeds niet opgelost door Apple…..

    Inactief
    Anoniem

    Heb je al doorgegeven aan Apple dat er problemen zijn?

    Bijdrager
    csteelooper

    Omg… dat hoeft hij/zij echt niet meer te doen hoor, zoek maar eens op de Apple Support Communities. Heb het probleem hier ook, en we zijn ECHT niet de enigen. Het probleem doet zich wereldwijd voor, en er zijn mensen die het oplossen door de Google DNS Servers te gebruiken (8.8.8.8 en 8.8.4.4). Anderen zeggen dat het opgelost is als je iTunes 10.7 downloadt en installeert (hier geen succes met elk der beide oplossingen).

    Tot nog toe zijn er nog geen dragende oplossingen geboden voor het systeem. Wat wel duidelijk lijkt zo langzamerhand, is dat het een serverstoring bij Apple lijkt te zijn. Dat blijkt uit de reacties die diverse gebruikers hebben gehad na contact met Apple. Nu maar hopen dat deze dan niet te lno duurt.

    Er is zelfs een gebruiker daar die het advies kreeg om eventueel zijn Mac te herinstalleren. Aangezien de storing zich in ieder geval hier pas sinds vanochtend voordoet, ga ik dat vooralsnog niet doen.
    Meestal krijgen gebruikers ook het advies om gewoon te wachten tot de storing voorbij is. Dus ik denk dat ik me daar maar eens bij ga aansluiten. Heb nog meer te doen vandaag…

    Bijdrager
    bennievialle

    Hier ook zelfde probleem nog steeds:sad:

    Bijdrager
    Yggdrasil

    Da’s gek. Ik heb vanmorgen de Mac App Store geopend, de update gedownload én geïnstalleerd. In twee minuten waren al mijn Macs voorzien van de laatste versie van iTunes.

    Bijdrager
    csteelooper

    Wacht maar mooi even een uur of 24. Dat is wat AppleCare agents gebruikers in Amerika aanraden volgens deze draad op de Apple Support Communities, waaraan ik zelf inmiddels ook een flinke bijdrage heb geleverd.

    Alles wijst erop dat de servers bij Apple overladen zijn.

    Als je ook even kijkt in je Install.log in Console, kom je het volgende tegen:

    <br />
    Sep 13 22:08:50 iMacCoen Software Update[1292]: SUAppStoreUpdateController: found in cache: <none><br />
    Sep 13 22:08:58 iMacCoen installd[1300]: installd: Starting<br />
    Sep 13 22:08:58 iMacCoen installd[1300]: installd: uid=0, euid=0<br />
    Sep 13 22:08:58 iMacCoen Software Update[1292]: SUAppStoreUpdateController: proceed with scan based on intervening install (including iTunes at 2012-09-13 11:38:58 +0000) (last scan: 2012-09-07 06:48:59 +0000)<br />
    Sep 13 22:08:58 iMacCoen Software Update[1292]: SoftwareUpdate: Scan for client pid 1292 (/Applications/App Store.app/Contents/MacOS/App Store)<br />
    Sep 13 22:08:59 iMacCoen Software Update[1292]: SoftwareUpdate: Using catalog https://swscan.apple.com/content/catalogs/others/index-mountainlion-lion-snowleopard-leopard.merged-1.sucatalog.gz<br />
    Sep 13 22:09:09 iMacCoen Software Update[1292]: Can't load distribution from https://swdist.apple.com/content/downloads/31/40/zzzz041-6901/mmfalra8cou4u81xz0i3jkk9hud6vdv09j/041-6901.en_GB.dist.gz: Error Domain=NSURLErrorDomain Code=-1100 "The operation couldn’t be completed. (NSURLErrorDomain error -1100.)" UserInfo=0x7fef93b9d220 {PKURLErrorResponseHeaders=<CFBasicHash 0x7fef93b9d030 [0x7fff72cd9190]>{type = immutable dict, count = 8,<br />
    	entries =><br />
    		0 : Case Insensitive Key: Server = <CFString 0x7fef93b9b0d0 [0x7fff72cd9190]>{contents = "AkamaiGHost"}<br />
    		1 : Case Insensitive Key: Content-Type = <CFString 0x7fff72cc0310 [0x7fff72cd9190]>{contents = "text/html"}<br />
    		2 : Case Insensitive Key: Vary = <CFString 0x7fef93b9a8d0 [0x7fff72cd9190]>{contents = "Accept-Encoding"}<br />
    		5 : Case Insensitive Key: Mime-Version = <CFString 0x7fff72cbf790 [0x7fff72cd9190]>{contents = "1.0"}<br />
    		6 : Case Insensitive Key: Date = <CFString 0x7fef93b9d000 [0x7fff72cd9190]>{contents = "Thu, 13 Sep 2012 20:09:09 GMT"}<br />
    		10 : Case Insensitive Key: Content-Length = <CFString 0x7fff72cb5050 [0x7fff72cd9190]>{contents = "268"}<br />
    		11 : Case Insensitive Key: Expires = <CFString 0x7fef93b9ad00 [0x7fff72cd9190]>{contents = "Thu, 13 Sep 2012 20:09:09 GMT"}<br />
    		12 : Case Insensitive Key: Connection = <CFString 0x7fef93b9b110 [0x7fff72cd9190]>{contents = "keep-alive"}<br />
    	}<br />
    	, PKURLErrorStatusCode=503, NSErrorFailingURLStringKey=https://swdist.apple.com/content/downloads/31/40/zzzz041-6901/mmfalra8cou4u81xz0i3jkk9hud6vdv09j/041-6901.en_GB.dist.gz}<br />
    Sep 13 22:09:52 iMacCoen Software Update[1292]: JS: 10.8.1<br />
    Sep 13 22:09:52 iMacCoen Software Update[1292]: JS: model = iMac7,1<br />
    Sep 13 22:09:58 iMacCoen Software Update[1292]: SoftwareUpdate: Error encountered in scan: Error Domain=NSURLErrorDomain Code=-1100 "The operation couldn’t be completed. (NSURLErrorDomain error -1100.)" UserInfo=0x7fef93b9d220 {PKURLErrorResponseHeaders=<CFBasicHash 0x7fef93b9d030 [0x7fff72cd9190]>{type = immutable dict, count = 8,<br />
    	entries =><br />
    		0 : Case Insensitive Key: Server = <CFString 0x7fef93b9b0d0 [0x7fff72cd9190]>{contents = "AkamaiGHost"}<br />
    		1 : Case Insensitive Key: Content-Type = <CFString 0x7fff72cc0310 [0x7fff72cd9190]>{contents = "text/html"}<br />
    		2 : Case Insensitive Key: Vary = <CFString 0x7fef93b9a8d0 [0x7fff72cd9190]>{contents = "Accept-Encoding"}<br />
    		5 : Case Insensitive Key: Mime-Version = <CFString 0x7fff72cbf790 [0x7fff72cd9190]>{contents = "1.0"}<br />
    		6 : Case Insensitive Key: Date = <CFString 0x7fef93b9d000 [0x7fff72cd9190]>{contents = "Thu, 13 Sep 2012 20:09:09 GMT"}<br />
    		10 : Case Insensitive Key: Content-Length = <CFString 0x7fff72cb5050 [0x7fff72cd9190]>{contents = "268"}<br />
    		11 : Case Insensitive Key: Expires = <CFString 0x7fef93b9ad00 [0x7fff72cd9190]>{contents = "Thu, 13 Sep 2012 20:09:09 GMT"}<br />
    		12 : Case Insensitive Key: Connection = <CFString 0x7fef93b9b110 [0x7fff72cd9190]>{contents = "keep-alive"}<br />
    	}<br />
    	, PKURLErrorStatusCode=503, NSErrorFailingURLStringKey=https://swdist.apple.com/content/downloads/31/40/zzzz041-6901/mmfalra8cou4u81xz0i3jkk9hud6vdv09j/041-6901.en_GB.dist.gz}<br />
    Sep 13 22:09:59 iMacCoen Software Update[1292]: SUAppStoreUpdateController: scan (f=0, c=1, p=1, r=1) got error The operation couldn’t be completed. (NSURLErrorDomain error -1100.)<br />
    Sep 13 22:10:58 iMacCoen installd[1300]: installd: Exiting.<br />
     

    Eeen beetje analytisch kijken levert het volgende op. Er doet zich een (HTTP) Error 503 (Service Unavailable) voor [te zien bij PKURLErrorStatusCode] op het adres https://swdist.apple.com/content/downloads/31/40/zzzz041-6901/mmfalra8cou4u81xz0i3jkk9hud6vdv09j/041-6901.en_GB.dist.gz (te zien bij NSErrorFailingURLStringKey).

    Zoals ik in de draad bij Apple zelf beschrijf, is dit een bestand dat in feite verteld waar de update gedownload moet worden, en wat de verschillende elementen zijn, waaruit zo’n update bestaat. Dit bestand kan nu echter niet correct worden opgehaald, omdat de server(s) voor het adres swdist.apple.com overbelast is/zijn.

    Mensen die Software Update wel hebben kunnen benaderen in de laatste uren, mogen eerder van geluk spreken dan van wijsheid.

    De fout die zich in de App Store uiteindelijk aan gebruikers toont (an error occurred (NSURLErrorDomain error = ?1100)) is er één die er tevens op duidt dat een bestand niet gevonden kan worden. Dit had Apple alleen wel even op een wat vriendelijkere manier aan gebruikers mogen tonen, bijvoorbeeld in de trant van “Update data could not be retrieved at this time; please try again later”. Misschien een tip voor ze…

    Hoe het ook zij: gebruikers van versies onder Mountain Lion hebben hier geen last van, omdat deze anders met software updates omgaan…

    EDIT: @Yggdrasil: dat kan kloppen, want de problemen zijn zich pas in de middag voor gaan doen als je in onze tijd rekent. Volgens mijn log file heeft SUAppStoreUpdateController (het proces verantwoordelijk voor Software Updates in Mountain Lion) tot nét voor de middag zijn werk goed gedaan. keurige controles en keurig nette afsluitingen. Maar na de middag ging het mis, toen ik zélf een zoektocht naar updates inzette.

    Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    OMT-fan

    Hier werkt de software update inmiddels weer naar behoren.

    Bijdrager
    csteelooper

    @iedereen: idem hier. Software Update werkt weer goed.

    @Koen: jouw link legt uit hoe je de DNS-instellingen van je systeem wijzigt zodat je de DNS servers van Google gebruikt. Knap stuk zoekwerk, maar

    A) werd zoiets ook al tig keer geprobeerd in de draad op de Apple Support Communities die ik aanhaalde in mijn vorige post en;
    B) heb ik volgens mij toch echt al heel duidelijk naar voren gebracht dat het niet om een DNS-probleem ging.

    Het ging er om, dat een door Software Update (SUAppStoreUpdateController) gebruikt bestand niet bij Apple van de server gehaald kon worden, simpelweg omdat de servers het te druk hadden.

    Daardoor ging de hele procedure de mist in. Zoals ik ook al zei: de mensen die na die DNS serverwijziging wél toegang hadden tot Software Update, mochten eerder van geluk spreken dan van wijsheid.

    Kortom: eerst lezen, dan reageren.

    Inactief
    Anoniem
    csteelooper op 14 september 2012

    Kortom: eerst lezen, dan reageren.

    Graag gedaan. Verder alles goed? :slant:

    Bijdrager
    Nautdeapplefan

    Ik heb het nu weer bij de nieuwe updates van iPhoto, Safari en Aperture…

    Bijdrager
    SunKeeper

    Ik ook.

    Ik heb het vandaag nog niet geprobeerd, geen tijd, ik probeer het vanavond nog een keer.

    Bijdrager
    OMT-fan

    Ik ook weer vandaag, zie foutmelding:

    Zou het echt alleen de drukte zijn?
    Dat had Apple toch kunnen weten en er maatregelen voor nemen?

    Vind het een slecht fenomeen als dat niet voorzien kan worden, lijken wel “Microsoft-gewoontes”

    Bijdrager
    Heliasje
    Bijdrager
    Koetjesreep
    Inactief
    Anoniem

    De updates kwamen hier soepeltjes binnen.

    Bijdrager
    michelguitarist

    Hier ook weer hetzelfde probleem, ik wil updaten naar safari 6.0.2 en iphoto 9.4.2 en hij geeft ook die bekende foutmelding.

    Bijdrager
    Johnnie5

    Vreemd ik krijg helemaal geen updates te zien van Safari 6.0.2 en iPhoto 9.4.2 via de App Store:confused:

    Bijdrager
    Lutjemac

    @Johnnie5, Het kan zijn dat je Safari en iPhoto via de AppStore hebt aangeschaft. Deze moet je dan daar van uit downloaden en installeren. :slant:

    Bijdrager
    Johnnie5

    @Lutjemac zoals ik al eerder vertelde krijg ik via de AppStore geen update te zien.

    Bijdrager
    OMT-fan

    Het probleem speelt nu toch al weer zeker 8 uur, best wel lang!
    Ik heb via de eerder gemelde link Safari 6.0.2 kunnen downloaden maar Aperture en iPhoto kan ik nog nergens vinden.

    Bijdrager
    fred44nl

    iPhoto kun je gewoon updaten.
    moet niet óók Safari of Aperture aanklikken.

    Bijdrager
    OMT-fan

    mmm ik kan beide niet downloaden, ook niet apart, krijg steeds de foutmelding.
    Het gekke is dat hij aangeeft 1 update te hebben (zijn toch echt 2 progs).

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.