5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Milt

Software om video op te nemen

Ik ben op zoek naar een eenvoudig stukje software om video op te nemen van een camera. Het moet Full-HD 60p ondersteunen en ik wil graag zelf de codec kunnen kiezen (of op z’n minst h.264 en AAC ondersteunen).

Heb het al geprobeerd met QuickTime Player maar als ik die in de hoogste kwaliteit zet (anders neemt hij niet op in Full-HD kwaliteit) dan slaat hij de file op in Apple ProRes 4444 formaat en dat is ongecomprimeerde video. Super goede kwaliteit, maar ook ietswat groot (+/- 0,5 GB per minuut).

Tips of suggesties zijn welkom!

Bijdrager
    dirkalblas

in ProRes opnemen en converteren met Handbrake is geen optie?

Moderator
    Night

Wel belangrijk om te weten is, welke codec van de camera afkomstig is.

Bijdrager
    Milt

@dirkalblas Opnemen in ProRes is zeker een optie, zeker gezien ik het daarna nog ga bewerken in Final Cut Pro. Maar dan liever bijvoorbeeld ProRes 422 omdat dit voor mijn doel waarschijnlijk ruim voldoende is. ProRes 4444 is uncompressed en daarom zo groot. Later alsnog comprimeren kan altijd natuurlijk.

@night Welke codec van de camera?!? De camera geeft gewoon een uncompressed videobeeld (via HDMI).

Moderator
    Night

Dan moet je dus eerst ‘opnemen’ op de Mac en kun je daarna Handbrake gebruiken om het geheel naar de juiste codec, resolutie, bitrate, compressie, etc. van jouw keuze om te zetten.

Je kan toch ook rechtstreeks importeren in FCP?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.