16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Moderator
    Koen van Tongeren

Software om video-fragmenten klaar te zetten, af te spelen.

Dit is de situatie:
    Ik heb een switcher waar een aantal camera’s en een Mac op aangesloten zitten als videobronnen. Ik wil de Mac gebruiken om videofragmenten in te kunnen starten.

Dus dit is de vraag:
    Wie weet of er Mac software bestaat waarbij je vooraf eenvoudig videofragmenten klaar kan zetten in afspeellijsten en deze vervolgens fullscreen afspelen, zonder zichtbare playbackknoppen etc. Handig zou daarbij zijn als je fragmenten kunt triggeren met een toetsenbord shortcut.

Bijdrager
    KarelWillem
    Moderator
    Koen van Tongeren

Tja, ik hoop eigenlijk op een simpelere en meer betaalbare oplossing.

Bijdrager
    Ni3l55
    Bijdrager
    KarelWillem

Google doet het bij jou net zo goed als bij mij denk ik?:lol:

Dus type in: VJ software

En zoek tot je er één hebt waarvan je vindt dat die binnen jouw budget past.

http://www.softwarevj.com/vj_software_detective.php:wink:

Bijdrager
    JapserP

Atem heeft die functie gewoon ingebouwd dus lees de handleiding even door.

Moderator
    Koen van Tongeren

@JasperP ATEM heeft de functie voor clips van maximaal 90 frames. Handig voor bumpertjes maar niet voor fragmenten.

@KW VJ-software heb ik al ruimschoots bekeken, maar de software die doet wat ik nodig heb biedt veel te veel functies die ik niet nodig heb en is (daarom?) zo duur.

Bijdrager
    JapserP

Softron OnTheAir Video Express is wat je nodig hebt: http://www.softron.tv/products/ontheairvideoexpress.html

Bijdrager
    JapserP

En? Wat is het geworden Koen?

Bijdrager
    KarelWillem

Koen is nog aan het worstelen met zijn topic-titel.

Dat is voorlopig al moeilijk genoeg geloof ik.:lol:

Moderator
    Koen van Tongeren

@JasperP jouw laatste tip was precies wat ik zocht. Dank!

Overigens kreeg ik nog een goede lowbudget tip via Twitter: clips klaarzetten in een keynotepresentatie en die fullscreen afspelen.:-)

Inactief
    Anoniem

Virtual dj kun je video mee mixen, weet niet of dat genoeg kan, je kunt het proberen want het is gratis

Bijdrager
    JapserP

@Koen ben alleen geen fan van instartjes via een computer. Onbetrouwbaar en altijd problemen met het asynchroon lopen van de audio.

Moderator
    Koen van Tongeren

Dat probleem heb ik nog niet ervaren. Audio gaat hier van de Mac via een mixer direct naar een ATEM 1 Switcher. Output lijkt synchroon te blijven.

Hoe start jij fragmenten in dan?

Bijdrager
    JapserP

Via een Hyperdeck Studio Pro. Heb namelijk geen vertrouwen in video die via een computer loopt, kans op haperingen en vastlopers is te groot. Hyperdeck werkt wat dat betreft veel beter, de ene SSD voor bumpers en leaders en de andere voor je fragmenten.

Probleem met het asynchroon lopen ontstaat het geval dat er een scan converter tussen de pc en de switcher ligt. Als het in jouw geval gewoon via de Atem gaat is dat probleem niet meer aanwezig nee.

Moderator
    Koen van Tongeren

Joh, wat een ouderwetse gedachtegang.;-) Nee hoor, maar hier werkt video in ieder geval perfect via de Mac al gebruik ik wel H.264 compressed 1080p-materiaal. Met 10 bit uncompressed kun je idd wel problemen verwachten.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.