8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Software om computergebruik te reguleren voor Mac?

Is er software waarmee ik het computer- en internetgebruik voor mijn kinderen op een gemakkelijke manier kan reguleren? Van een kennis had ik een paar links gehad van zulke software, maar dat is alleen voor Windows. Wat ik wil is instellen hoeveel tijd ze per dag kunnen gebruiken en dat ze dan bijvoorbeeld een paar keer kunnen inloggen, waarbij de gebruikte tijd automatisch wordt bijgehouden totdat de tijd op is. Zoiets moet toch ook voor de Mac te vinden zijn?!

Bijdrager
    mtooster

Uhm… dat heet ouderlijk toezicht (of parental control) en vind je in de systeemvoorkeuren van je Mac.
    Het zit er dus standaard op.

Bijdrager
    PeterV

Bekijk bijvoorbeeld eens dit filmpje over ouderlijk toezicht (in het Engels):

http://www.apple.com/nl/findouthow/mac/#parentalcontrols

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb daar nooit aan gedacht, dat Ouderlijk Toezicht gewoon op de Mac zit. Het filmpje is heel verhelderend en ik zie dat het tijdsgebruik ook te regelen is. Wordt de tijd van verschillende log-ins door één kind bij elkaar opgeteld totdat de totale tijdsduur verstreken is? Dat is me nog niet duidelijk.
    Ook heb ik weinig aan de controle op iChat omdat de kinderen allemaal MSN gebruiken en geen iChat.
    Er wordt ook gesproken van controle van bezochte websites, tot een jaar na dato. Is dat alleen toegankelijk voor de ouder(s) en niet voor het kind zelf. En niet te wissen door het kind?

Bijdrager
    Lauwrence

Ik weet natuurlijk niet de leeftijd van jouw kinderen maar voor mijn 5jr oude spruit gebruik ik MyBee, een kindervriendelijke browser welke mij in staat stelt te bepalen wat hij bezoekt. Op de servers van deze browser wordt tevens een database bijgehouden van door ouders goedgekeurde sites welke adv jouw instellingen dan wel of niet toegankelijk worden voor het kind.

Achteraf nazien is dus voor mij geen overweging, ik blokkeer het vooraf.

Bijdrager
    PeterV
    MacAanZee op 09 augustus 2011

Ook heb ik weinig aan de controle op iChat omdat de kinderen allemaal MSN gebruiken en geen iChat.

Helaas, volgens Microsoft werkt Messenger niet als ouderlijk toezicht is ingeschakeld. Ik weet niet of het via een omweg mogelijk is.
    (Het schijnt dat het toevoegen van de URL’s uit dit artikel aan de toegestane websites een oplossing is.)

Bijdrager
    appievanr

Wij gebruiken hier K9 Web Protection voor MacOS is gratis te gebruiken na registratie.

http://www1.k9webprotection.com/

Staat onder Download for: MacOS. Deze beveiliging is tevens te downloaden voor iPad, iPod, iPhone.

Bijdrager
    youp.c

@macaanzee
    er staat *** uur per dag, en Apple kennende is het goed ontwikkeld en kan je dat niet door middel van uit- en inloggen omzeilen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.