7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    everheijden

Software om beelden vrijstaand te maken

Ik ben op zoek naar software om beelden vrijstaand te maken van voorwerpen op een witte achtergrond. En dan geen Photoshop, want dat gebruik ik nu al. Eigenlijk zoek ik iets makkelijkers en vooral sneller. Het zijn afbeeldingen voor in een webshop, dus de beelden worden in lage resolutie gebruikt.

Er zijn verschillende topics die software aanraden, daarvan heb ik er een paar geprobeerd, maar nog niet echt iets passends gevonden. Vertus Play With Pictures komt misschien wel het dichtste in de buurt…

Heeft iemand suggesties?

Bijdrager
    BasiX

Direct Alfa in Voorvertoning?

Achtergrond afbeelding transparant maken

Moderator
    Mac Daddy

Ik snap dat je dit soort dingen snel wilt doen, maar Photoshop heeft toch ook meerdere tools waardoor vrijstaand maken redelijk snel kan? (Quick selection tool/Color range/Lasso/Pen/)

Ik denk dat vrijstaand maken niet te automatiseren is en het lijkt mij ook niet verstandig.

Bijdrager
    McLoe

Frilagg of Misterclipping doen het voor een paar euro per stuk, als je veel hebt kan je waarschijnlijk wel een deal maken.

Bijdrager
    KarelWillem

In het geval van het genoemde voorbeeld is dat wellicht in Photoshop best te automatiseren.
    Als het puur gaat om het weghalen van een volledig vlakke achtergrond.

Toverstafje > selectie omdraaien > pad maken van selectie > clipping path > bewaar

Zo lastig zal dat niet zijn toch?

Bijdrager
    everheijden

Bedankt voor jullie reacties. Photoshop is inderdaad niet zo moeilijk, maar aangezien we zo ontzettend veel beelden hebben is het een tijdrovende klus. Ik was benieuwd of er makkelijkere manieren waren, naast de betaalde websites. Maar als ik de reacties zo bekijk, dan is Photoshop toch de beste oplossing.

Bijdrager
    KarelWillem

Photoshop kan de beelden (mits alles een beetje dezelfde soort achtergrond) gewoon in batch openen, bewerken, bewaren en sluiten.

Al wil je er 3000 tegelijk laten doen.

Map selecteren > Automate > Batch

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.