9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Reinier J

Software om AVCHD te encoderen

Hi allemaal,

Ik ben opzoek naar een programma of plugin om AVCHD bestanden te maken, ik wil dus van Quicktime ProRes 422 (HD) videobestanden een AVCHD bestand kunnen maken zodat deze op div mac en windows machines in div videoprogramma’s zoals iMovie, premiere elements (mac/win) corel e.a. te importeren is zoals van HD videocamera’s e.d. Wie weet of dit bestaat?

Bijdrager
    KarelWillem

Waarom in hemelsnaam AVCHD?
    Een echt ontzettend breed compatible video-formaat is dat niet toch?

Het feit dat je op zoek bent naar een dergelijk programma zegt al genoeg eigenlijk.

Niemand wil van Quicktime of MPEG naar AVCHD. Andersom wél.

Kijk eens naar dit lijstje van Toast Titanium bijvoorbeeld voor meer gangbare (handiger) formaten:

Bijdrager
    Reinier J

Ik ben opzoek naar een formaat “codec” die zowel op windows als mac geaccepteerd wordt zonder extra installaties van programma’s het liefst een codec die iig door de media player (windows) en Quicktime op mac afdraait maar dan wel in HD. DV valt dus af. HDV zou mooi zijn maar voor zover ik weet kan je HDV wel importeren maar niet exporteren in windows

Bijdrager
    Reinier J

Oh ja.. en het bestand moet te gebruiken zijn om te monteren in alle gangbare montage software voor windows en mac;-)

Bijdrager
    tinus_omt

Als je het later gaat monteren kun je het beter niet onnodig opnieuw gaan encoden, dan krijg je kwaliteitsverlies.

Bijdrager
    johnkeates

Dan moet je MXF gebruiken, dat is voor Avid gangbaar en Avid is een gangbaar cross platform montage pakket.

AVCHD is zeker niet ‘gangbaar’ buiten grote studio’s om. Dan kan je eerder aan H264 denken, maar dan zit je weer met compressie.

Bijdrager
    Reinier J

Het is de bedoeling dat anderen met de bestanden aan de gang gaan. Het enige wat ik doe is geluid synchroon leggen in FCP en deze videobestanden wil ik exporteren naar “iets” wat door eindgebruikers (consumenten) gebruikt kan worden. Ik weet dus niet wat deze eindgebruikers voor platform hebben win/mac en ook niet wat voor montageprogramma’s ze gebruiken en/of wat ze er überhaupt mee gaan doen, denk aan archief, naar dvd omzetten of gewoon op de computer afkijken in QT of media player

Nu lever ik voor mac MP4 (HD) en voor windows HD WMV maar het makkelijkste zou zijn dat ik 1 soort video kan exporteren wat overal zonder extra codec installatie gebruikt kan worden. Bij mac heb je wel diverse mogelijkheden maar windows blijft het beperkt.

Ook zou het prettig zijn als er niet een “te”lange rendertijd nodig is voor de export vanuit FCP of ander conversieprogramma zoals Compressor of Adobe Encoder.

Mijn gedachte betreffende AVCHD was, omdat consumercamera’s dit opnemen is het misschien handig om dit zo te leveren, AVCHD is absoluut geen must.

Bijdrager
    madcat

AVCHD lijkt mij ook een minder geschikte keuze, zelf zou ik voor MPEG4/Motion JPEG kiezen.
    Of gewoon RAW/Lossless formaat als rendertijd een probleem is.

Bijdrager
    johnkeates

AVCHD wordt door consumentenhardware gebruikt i.c.m. meegeleverde software. Windows kan daar standaard niet echt mee omgaan (plus de meeste windows hardware systemen ook niet – en dan bedoel ik OEM systemen waar 99% van de windows gebruikers mee werken).

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.