3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Jasper

Software of Hardware probleem?

Ik heb een aantal dagen geleden een forum op het gedeelte hardware gezet over de ibook DV van mijn vriendin. Deze laadt niet goed op, sterker nog Helemaal niet!
    Wanneer de stekker erin zit laat OS 9 rechtsboven een ikoontje zien van een batterijtje die niet geheel vol is.

Nu kreeg ik een tip van een macOsX-er dat ik de de powermanagement moest resetten. (stroom eraf, batterij eruit, reset knop drukken) en inderdaad bij het batterij-tje stond weer een bliksemschtije wat een teken is dat hij oplaad.

dat heeft hij circa 5 min volgehouden. Kenmerkend was dat na de reset de tijd ook niet meer goed stond. (het jaartal 1904) Ik denk, kom laat ik systeem 9.0 updaten naar 9.2. En wat blijkt, probleem niet opgelost! Dus ik reset het powermanagment weer. Wederom laadt hij 5 min op, maar gekker nog is dat gedurende die 5 minuten ik de tijd niet kan aanpassen. Ik kan de uur op 01 02 03 04 en 05 zetten maar daar houdt het op. Pas als de batterij ophoudt met laden kan ik de tijd goed zetten.

Wie herkent dit probleem of heeft een oplossing? Is dit nu een software of een Hardware probleem?:?

Bijdrager
    kristo

Het eerste wat in me opkomt: batterij geeft de pijp aan Maarten gegeven..? Zou je kunnen laten uittesten in een Apple winkel alvorens een nieuwe batterij te kopen (ze zijn niet goedkoop).

Moderator
    Adriaan Mol

Geen dubbele posts svp.
    Ga hier verder: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=16438

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.