5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    nikkinik

software mac scanner hp 3300c

Hallo.
    Probeer een oude scanner op mijn imac aan te sluiten. een hp 3300c.Er zijn alleen maar drivers voor PC te downloaden. Ik lees ergens op het forum dat je dan een open source moet downloaden. Heb ik gedaan, maar na het installeren kan ik die niet openen en mijn scanner is nergens zichtbaar. Ga die open source maar eraf gooien. Weet iemand mij te vertellen hoe het precies moet?

Moderator
    Night

Probeer het eens met Vuescan. Grote kans dat je gewoon je scanner kunt gebruiken dan.

Bijdrager
    nikkinik

Dankjewel voor de tip, echter het lukt nog niet. Heb vuescan geinstalleerd, maar deze ondersteunt de hp 3300c niet. Ben gaan kijken voor tips op VueScan Release Notes, maar de tips over de HP zijn op mijn computer niet mogelijk. De computer geeft nergens aan dat er een scanner is aangesloten. In Vuescan, geeft ie ‘m wel aan als ik het programma open. Dan krijg ik de melding VueScan found an HP ScanJet 3300, but this scanner isn’t supported on Mac OS X. See the VueScan Release Notes for more information.ALs ik daar naartoe ga, krijg ik opdracht om If you have an HP scanner and VueScan won’t start up while this scanner is connected to your computer, temporarily disconnect the scanner and restart VueScan. Then set “Prefs|Disable scanners” to “HP plugins”. Exit VueScan, reconnect your HP scanner and restart VueScan and it should then work. (The problem is that sometimes the HP plugins aren’t set up properly and VueScan just hangs when accessing these plugins.)
    Wat nu? Scanner uit t raam gooien is een optie. Nog andere opties?

Bijdrager
    nikkinik

Oja, vergeet te vermelden dat die tips niet toepasbaar waren. Kon in prefs helemaal niet disable scanners to HP plugins invullen. Dus daar hield vuescan voor mij op.

Bijdrager
    MacBeer

Als VueScan ‘m niet pakt heb je weinig kans. HP heeft alle mac drivers van de site gehaald. Als die er voor OSX zijn kun je ze voor 15 euro op een schijfje bestellen. Schandalige streek van HP.
    Beste advies: scanner inderdaad uit het raam en een nieuwe kopen. Merken als Epson en Canon doen het op de mac een stuk beter.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.