13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    acb

Software kopen…

Hallo!

Al zolang ik leef heb ik altijd al programma’s gedownload en nooit gekocht, niet op de nette manier dus. Nu wil ik daar een keer verandering in brengen maar het valt mij gelijk al erg vies tegen! Afgelopen maandag heb ik netjes “Final Cut Express HD” besteld bij een icentre. Na dagen wachten en geen telefoontjes van het icentre, ( fce was niet op voorraad) steeds niets gehoord. Vanochtend maar even langsgereden en nog was het niet binnen terwijl het maar 2 dagen zou duren! Nou hadden ze vanmorgen beloofd dat ik het s’ middags op kon komen halen, als het binnen was zouden ze bellen. Tot nu toe nog steeds niets gehoord! Omdat ik de software van het weekend hard nodig heb, nog een poging gedaan op mac.com via de on-line shop. Daar kost de software sowieso 30 euro meer en je kan alleen maar met credit card betalen!

Ik heb het nu eerlijk gezegd gelijk gehad en steek liever die 300 euro in mijn zak en download fce ergens…. Heb ik gewoon vette pech of gaat het altijd zo stroef?

Groeten,

Bjorn.

Bijdrager
    Brent146

Bestel het gewoon via de online Apple Store. Geen problemen meestal binnen 2-3 dagen geleverd(hangt van product af). En je hebt je software.

24h verzendklaar. Dat wil zeggen dat als je het bv. besteld op een maandagochtend, het woensdagochtend hebt. Misschien zelfs vroeger.

Bijdrager
    sidartha

Hallo!

Omdat je je hele leven lang alles download wat je nodig hebt ben je zonder dat je het zelf in de gaten had bevorderd tot Superconsument. Een Superconsument drukt op een knop en de goederen worden geleverd, snel en gratis. Super.

En nu verwacht je dus dat een winkel, na je even met je vinger knipt, alles maar even uit de kast tovert?

Of dat je vette pech hebt? Zou het niet aan het product kunnen liggen?
    Over vergelijkingen gesproken.

Inactief
    Anoniem

Idd gewoon direct bij Apple bestellen… zelden gezeik. Maar als je semi-professioneel met films bezig bent raad ik je wel aan om een officiële licentie te nemen. Ik bedoel: wat maakt 300 Euro nu uit op alle apparatuur die je gekocht hebt?

Bijdrager
    Yaris
    ”sidartha”

En nu verwacht je dus dat een winkel, na je even met je vinger knipt, alles maar even uit de kast tovert?

Een goede winkel doet dat inderdaad …

Bijdrager
    acb
    ”Yaris”
    ”sidartha”

Dat bedoel ik, illegaal downloaden is zo onzettend makkelijk, snel en goedkoop en kopen zo moeizaam, duur en tijdvretend, ik vind het nu niet gek dat er zoveel wordt gedownload! Als de markt dit als een probleem beschouwt dan zou ik er als iCenter zijnde er alles aan doen om de consument software te laten kopen! Op deze manier hoeft het niet voor mij. Ook ben ik erg scherp op afspraken, mij is 2x beloofd dat de software er zou zijn en 2x is dat niet gelukt, ik zei nog tegen de verkoper, voor mij part moet ik naar MacMe in Leeuwarden rijden….

De software is overigens niet om films e.d. mee te monteren, daar hebben we een MacPro voor Fce is puur voor de kleine klusjes onderweg die op de MacBook gemonteerd moeten worden…

Bijdrager
    sidartha
    ”Yaris”
    ”sidartha”

Een goede winkel heeft voorraadbeheer afgestemd op een gemiddelde van de aankopen in de desbetreffende winkel, rekening houdende met nukken en grillen van de consument.
    Als hij toevallig iets niet op voorraad heeft, door welke reden dan ook, is hij afhankelijk van zijn toeleverancier.
    En om nou op een forum gaan zitten blaten dat het een schande is dat er iets niet geleverd kan worden, met als ondertoon: normaal download ik het wel, maar kijk mij eens goed zijn: Nu wil het kopen! Maar die shitwinkel kan het niet leveren!

Een stelling van niets.

Bijdrager
    acb

Dat vind jij, dat het een stelling van niets is…. Ik vind het gewoon merkwaardig dat er in de 4 Apple centers die NH rijk is, nergens iets te krijgen is wat je zoekt, terwij het niet eens zo’n apart product is…. Dat je aangeeft het hard nodig te hebben, de verkoper beloofd het tot 2 maal toe te regelen voor je en vervolgens niets doet!

Bijdrager
    KarelWillem

Daarom moeten we ook volledig van het product software in fysieke vorm af.

Al die onzin als grote dozen, met daarin weinig anders dan een dvd-tje; dat kan eigenlijk niet meer toch?

Gelukkig kun je bij steeds meer software-makers de software gewoon direct downloaden.

En dat kan in een winkel natuurlijk ook gewoon geregeld gaan worden.
    Iedere software-dealer een supersnelle Internet-verbinding, waardoor ze ALLES binnen het uur kunnen leveren.

Het is toch vreselijke onzinnig om een software product de halve wereld over te laten reizen, alleen omdat de klant een doosje in de hand wil hebben (en wil de klant dat eigenlijk wel).

Gewoon thuis of ter plekke in de winkel een download starten en hoppa…

Bijdrager
    Yaris

Die dozen met een dvd in dateren nog uit de tijd dat de meeste mensen nog geen of maar een trage Internetverbinding hadden. Ook nu nog zijn er mensen die liever fysiek iets in handen hebben dan te betalen voor iets dat enkel als ongrijpbare bits en bytes door je telefoonlijn binnenkomt.

Bijdrager
    bhaenraets

Om te beginnen: hulde dat je eindelijk hebt besloten gewoon te gaan betalen voor de software die je gebruikt. Ontwikkelaars hebben lang en hard gewerkt aan die software en verdienen het daarvoor betaald te worden, eigenlijk de normaalste zaak van de wereld.

Jammer dat de levering zo moeizaam gaat. Ik ben het in dat opzicht helemaal eens met KarelWillem: software in dozen is zooo 1980, software moet je online kunnen kopen en direct kunnen downloaden. De handleiding kan er dan mooi als pdf-je bij, da’s ook nog eens goed voor het milieu.

Moderator
    unSOUND

Ik denk dat dit gewoon een gevalletje pech is. Blijkbaar hebben die winkels er voor gekozen om dat pakket niet op voorraad te zetten, en dat kan om meerdere redenen zijn gedaan, daar kunnen we alleen maar over gissen.

Net als bhaenraets wil ik wel benadrukken dat het klasse is dat je die keuze toch gemaakt hebt. Ik ben een paar jaar geleden ook overstag gegaan, en probeer nu ook alles alsnog te kopen.

Bijdrager
    psuedo

download het nu, installeer later je origineel? nooit aan gedacht zeker?

ik ga het hier niet hebben over winkelvoorraden en dergelijke, dat is totaal niet nodig in deze vraag van de poster.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.