6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    BoraTDI

Software installeren in Parallels 11

Hallo,

ik heb nu op mijn iMac Windows 8.1 onder Parallels 11 draaien. Dat werkt prima. Alleen vraag ik me af hoe ik nu andere Windows software in de virtuele machine kan installeren.

Ik ben al aan het zoeken geweest maar ik kijk blijkbaar op de verkeerde plek. Als iemand een Youtube filmpje heeft of een andere uitleg, dan zou ik daarmee erg geholpen zijn.

Dank je wel alvast.

Bijdrager
    fred44nl

dat gaat net zoals in Windows, dat bijv. rechtstreeks op een PC draait.
    dus binnen Windows software downloaden en installeren.

Bijdrager
    BoraTDI

De items op het bureaublad worden door El Capitan en W8.1 gedeeld. Aangezien W8.1 in een virtuele machine draait, kan ik de software zo niet installeren van de schuif van de Mac.

Bijdrager
    fred44nl

om software in de virtuele Windows omgeving te installeren, moet je in die Windows omgeving aan de slag.
    als je software op de HD van de Mac hebt staan, dan moet je die eerst verplaatsen naar een folder, die je in Windows Explorer kunt zien.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Bijvoorbeeld het bureaublad, dat gedeeld wordt:) Zet het installatieprogramma daar neer, schakel naar Windows in Parallels, en dubbelklik daar op het programma — als het goed is start het op en zal de installatie beginnen. Lukt dat niet, kopieer het dan naar de harde schijf van de Windows„computer” en probeer het nog eens van daar.

Bijdrager
    BoraTDI

Dat laatste heb ik gedaan en dat werkte. Alle .exe files “gekopieerd” naar de C-schijf van Windows. En vanuit daar de installatie gestart. En dat werkte.

Dank je wel voor de hulp.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.