7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ynnad.nl

software installeren en een onduidelijke toets

Sinds een klein maandje heb ik ook de overstap gemaakt van windows naar een iMac. Ik zal jullie niet vervelen met de standaard switch-ervaringen: geweldig!

Twee kleine vraagjes na een maandje aanprutsen:
    1. Bij het downloaden van software wordt dit op mn desktop geplaatst. Als de download klaar is, dan opent meestal een venster met de bestanden. Installeren van de software doe ik dan door het slepen van het programma(-pictogram) van dit venster naar de map programma’s. En dan sleep ik de bestanden die op de desktop zijn blijven staan naar de prullenbak. Is dit de goede manier van installeren (en verwijderen van meuk op mn desktop)?

2. Op mn apple (wireless) keyboard zit een toets waarvan ik nog steeds niet weet wat ie doet. Het gaat om de toets boven de 7, een schuin rechthoekje met een kruis erdoor. Iemand enig idee?

Alvast bedankt!
    Danny

Bijdrager
    sypie

Vraag 1: Ja dit is de goede manier, als je zeker weet dat je programma’s ook werlelijk in de map staan van de programma’s dan is er niets aan de hand. Het is wel zo dat je een Disk Image (DMG bestand) NIET eerder kunt weggooien dan waanneer deze is ge-unmount. (losgekoppeld) Op het moment dat je dat probeert krijg je een vriendelijke melding dat het bestand niet weggegooid kan worden omdat het nog in gebruik is. Is op zich niet erg, maar je weet er nu van dat je niet hoeft te schrikken.

De 2e vraag: Ik heb me dat ook al eens af zitten vragen. Diverse keren dat knopje ingedrukt zonder resultaat… Zou dat misschien de toets zijn die de windownezen missen? De zogenaamde ” any-key”?

Bijdrager
    ynnad.nl

bedankt voor je snelle reactie.

Het unmounten van een DMG gebeurt toch vanzelf wanneer je m naar de prullenbank sleept? Dan krijg je toch het eject-symbool ipv de prullenbak te zien?

en dat tweede bericht… het forum reageerde wat traag, dus heb ik een keer teveel gedrukt.:)
    hoe kan ik een bericht verwijderen? ik heb even gekeken, maar ik kon het eerlijk gezegd niet vinden

Moderator
    unSOUND

Die toets is de “clear” toets, daarmee kun je onder andere de inhoud van een cell in spreadsheets wissen, de inhoud van je calculator scherm…

Bijdrager
    ynnad.nl

OK, bedankt! kan ik die dan ook gebruiken om mn dubbele topic te verwijderen ?:)

Bijdrager
    Oppie

Vraag 1: zie sticky boven dit topic: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=38905

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”ynnad.nl”

1. Bij het downloaden van software wordt dit op mn desktop geplaatst. Als de download klaar is, dan opent meestal een venster met de bestanden. Installeren van de software doe ik dan door het slepen van het programma(-pictogram) van dit venster naar de map programma’s. En dan sleep ik de bestanden die op de desktop zijn blijven staan naar de prullenbak. Is dit de goede manier van installeren (en verwijderen van meuk op mn desktop)?

Jep, lekker makkelijk en simpel. Zal je niet vaak tegenkomen op Windows :D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.